Отказваме бирата по кръчмите 17.12 | 21:01
От бранша чакат лек спад на пазара през 2016 г. Повече руски туристи могат да спасят положението
От кризата насам българите пият все по-малко бира в заведенията. В периода преди 2008-2009 г. блио 40% от продаваното у нас пиво се е консумирало в заведенията. След настъпването на кризата обаче нещата рязко са започнали да се променят и в момента над 80% от произвежданата у нас бира се продава в магазините, а на кафенета, ресторанти, барове и т.н. се падат под 20 на сто. Това обясни пред iNews маркетинг директорът на "Карлсберг България” Бранимир Братанов.
Основните причини за рязката промяна са две, допълни той. Първата е затварянето на заведения, каквато тенденция се наблюдава през последните няколко години. Те просто намаляват и съответно спадат и продажбите на бира в този сегмент. Втората е в стагнацията у нас, която се наблюдава от настъпването на кризата. Това съответно кара хората да предпочитат да си остават по-често у дома и така продажбите на бира в магазините вече заемат над 80%, обясни още Братанов. Тази тенденция се вижда много добре и от друг факт – над 60% от продаденото у нас пиво е в пластмасови разфасовки между 1 и 2 литра, които се купуват предимно за дома. В същото време само през 2015 г. продажбите по заведенията отбелязват спад от близо 9%, допълни изпълнителният директор на "Карлсберг България” Деян Беко.
Лек спад на консумацията на бира в размер на около 1% се очаква през 2016 г., каза каза още той. Според думите му тази година е била много добра за пазара. Основната причина за това е хубавото време, по-дългия летен сезон, а също и факта, че студовете настъпиха доста по-късно от обичайното. Всичко това е оказало положително влияние на пазара на бира, който за 11-те месеца на 2015 г. отчита минимален ръст от 1.6%. "Което пък е много добър резултат на фона на отчетените спадове през 2013 и 2014 г. съответно със 6 и с 4%”, допълни Бранимир Братанов. В същото време обаче има вариант и песимистичната прогноза да не се сбъдне. За това евентуално могат да помогнат повечето туристи, които се очакват у нас от Русия покрай ескалацията на напрежението между нея и Турция и масовия отказ руснаци да почиват през следващото лято в югоизточната ни съседка, стана ясно още от думите на Деян Беко. Той обаче допълни, че все пак очакванията на целия бранш са по-скоро за спад. Ако пък това не се случи, ще бъде още по-добре, допълни Беко.
Българите по света предпочитат да пият родна бира. Затова и тя е търсен продукт там, където има по-големи български общности, стана ясно още от думите на шефа на "Карлсберг България”. Тенденцията е валидна и за управляваната от него компания. Това важи за българските марки пиво, които тя произвежда. Годишно от тях в чужбина се експортират между 4 и 5 хил. хектолитра. Най-сериозни обеми заминават за Гърция и Кипър. На тези две държави се пада около 70% от общия експорт. В същото време обаче износ на български марки бира има и за Испания, САЩ и Канада.
Водещи
-
Европа губи политическо водачество и се превръща в бюрократичен център
"Изчезва онази роля на Европа, която тя е поела още от Просвещението - да определя...
16.11 | 18:00
-
Стартира подписка за референдум дали България да стане президентска република
Това обяви бившият депутат от БСП в 44 Народно събрание Красимир Янков
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Терзиев: Изключително доволен съм от първата година на мандата си
По думите на столичния кмет София не е била в застой
16.11 | 12:00
-
Радев: България и Азербайджан имат потенциал за дългосрочни партньорства
Българският президент посети Баку за участие в 29-ата сесия на Конференцията на страните по...
16.11 | 11:00
-
Психичноболни сеят страх в центъра на София
Актрисата Весела Бабинова срещнала един, свекърва й - друг
16.11 | 14:30
-
Пеевски: Чакъров и всички самоотлъчили се са изключени от ДПС, аз съм единственият лидер
Той каза още, че в парламента никой не мисли за народа, а само за своите интереси
16.11 | 16:40