Павлова: Който не може да си купи винетка, да не кара 09.12 | 15:42

Тунели и виадукти вдигат десеторно цената на 60 км от магистрала „Хемус”

От iNews.bg

Който не може да си купи винетка, да не ползва пътищата. Това заяви регионалният министър Лиляна Павлова по повод протестите срещу решението от 2016 г. стикерите да поскъпнат. Тя допълни, че купуването на винетка не е задължително, това не е данък или задължителна такса. Затова всеки има право сам да си прецени дали да я плаща или не. Ако прецени, че му е скъпо, не трябва да ползва междуградските пътища.

Павлова каза още, че не е против протестиращите и че те имат право да изказват недоволството си, когато има увеличаване на цените. Тя обаче допълни, че в протестите няма масовост. Освен това, според нея, там се събират две групи хора. Едните наистина изказват недоволството си от скока на цената. Лицата от друга група обаче се забелязват по всички протести, допълва Павлова.

Министърът допълни още, че поскъпването на винетките ще се компенсира с поевтиняването на застраховката "Гражданска отговорност”. Павлова допълни, че цената на годишната винетка, разделена на 12, излиза по 8 лв. на месец. Което не е толкова много спрямо поевтиняването на задължителната автозастраховка.

Участъкът от магистрала "Хемус”, който предстои да се изгради, ще струва много скъпо, предупреди още регионалният министър. Става въпрос за отсечката от Ябланица до разклона за Ловеч и Плевен, която е с дължина около 60 км. За това разстояние ще бъде необходима сумата от около 700 млн. лв. Причината в сериозното оскъпяване е в сложния участък. За да се изгради магистрален път по него, ще бъде необходимо прокарването на над 3 км тунели и повече от 10 км виадукти, обясни Павлова. И допълни, че става въпрос за доста сложни съоръжения, като тези, каквито има на "Хемус” в района на Витиня, а също и на някои места по магистрала "Струма”. Регионалният министър допълни, че разликата в цената на нормална отсечка от аутобан и такава, за която е необходим виадукт, е 10 пъти.

В същото време обаче още не е ясно дали държавата ще има пари, за да продължи с изграждането на "Хемус”. Павлова обясни, че засега не е ясно колко ще струва прокарването на магистрала "Струма” през Кресненското дефиле, където също ще е необходимо изграждането на скъпи съоръжения. Поради тази причина на този етап не е ясно дали ще останат пари за финансирането на "Хемус”.

Павлова допълни още, че за продължаването на строителството на магистралата от София до Варна правителството ще трябва да получи мандат от парламента. Тъй като самото изграждане ще продължи до 2020 г., т.е. ще прехвърли мандата на сегашния кабинет. В същото време обаче тя очаква правителството да получи подкрепата на парламента, тъй като досега не е чула нито от партиите от управляващото мнозинство, нито от опозицията, да има някой депутат, който да е против строежа на "Хемус”.

Водещи

Най-четени