Персоналът и рекламата - ахилесови пети на туризма в Сандански 17.01 | 16:23

Хотелиерите търсят начини за подобряване на бизнеса

От Ралица Стоянова

Основните проблеми, пред които е изправен туристическият бранш в Сандански, са липсата на квалифициран персонал и недостатъчните средства за реклама.

В Сандански се получава текучество на кадри, което не е приятно за туристическите фирми, които трябва да се справят с този проблем, заявява секретарят на Сдружението на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите Мария Таушанова, цитирана от Агенция "Фокус".

Хотелиерите се стремят постоянно да повишат качеството на предлаганите услуги. Така в 4- и 5-звездните хотели в курортния град всяка седмица се провежда обучение на персонала. Собствениците избират тема на обучението - нещо, което е акцентирано от клиентите или забележка, отправена към персонала.

Целта е да се конкретизира пропускът и да се намерят начини за отстраняването му. Положителна тенденция е и работата с току-що завършващи студенти и ученици. Те провеждат практиката си в хотели.

За липсата на качествената реклама е виновна финансовата криза, смята Таушанова. Хотелиерите нямат възможност да заделят достатъчно средства за реклама, тъй като цените са високи.

През 2010 година е реализирана една много добра идея за рекламиране на туризма в Сандански – направена е реклама в няколко авиолинии.

Втората посока, която също се е оказала успешна, е издаването на списание за дестинацията Сандански. В него се дава информация за града и туристическите забележителности в региона. Корицата се финансира от Община Сандански, а самите фирми и винопроизводители, които участват в проекта, плащат за останалите страници.


Водещи

Най-четени