Петър Диков: София да не расте и да младее! 03.11 | 14:38
Според главния архитект столицата е нараснала достатъчно и ако продължи, ни чакат само проблеми
Прекалено нараснала ли е София? Къде може да се ограничи строителството и къде - не? Помага ли действително метрото за ограничаването на трафика и имаше ли действителна полза от новите зони за паркиране в центъра на града?
На тези въпроси на Econ.bg отговори главният архитект на столицата Петър Диков.
Според Диков София трябва да спре да се разраства, тъй като е достигнала момент, в който това може само да ѝ навреди.
"Нарастването вече идва малко прекомерно на София. От това нарастване нито България като държава, нито градът имат интерес. Това е така, тъй като София изсмуква демографски ресурс от останалата територия. Няма откъде другаде да дойдат хората, освен да се оголват други части на страната.
Самият град също нарасна достатъчно. Оттук нататък нарастването само ще създава допълнителни проблеми – и транспортни, и такива, свързани с инфраструктурата, проблеми с комуниникацията. Така че най-добре е ако се работи в посока на обновяване на това, което имаме, и да ограничаваме по някакъв начин териталното разширяване. Аз мисля, че с приетия и влязъл в сила Общ устройствен план задаваме основните параметри на тази политика”, коментира архитектът.
Според Диков пускането на втория лъч на метрото помага значително за ограничаването на трафика, но това не е толкова видимо, въпреки че близо 300 хил. души дневно го използват.
Главният архитект на София подкрепя въвеждането за синята и зелената зона, но не вярва в широко дискутираната идея, че ще се стигне до момент центърът на града да стане затворен за лични автомобили.
"Аз лично съм резервиран към тази идея. В нейна подкрепа се посочва Лондон. Лондон е Лондон. Става дума за метрополия, в която живеят 8 млн. души. Ние не можем да се мерим с Лондон. Не виждам подобно нещо (затваряне на центъра за лични автомобили) скоро да се случи”, посочи Диков.
Какво коментира главният архитект на София за бъдещите планове за разрастване на софийското метро, за строежите, разрастването на кварталите и казуса "Студентски град", четете в Econ.bg.
Водещи
-
Предприемач: Бюджет 2026 ще бръкне в джоба на всеки един работник
Вдигането на максималния осигурителен доход ще увеличи разходите на работодателите.
24.11 | 12:45
-
Операторите уведомяват месец по-рано, а потребителите имат два месеца да се откажат без неустойка
Прекратяването влиза в сила от момента на писменото уведомяване на оператора, като е важно...
24.11 | 12:30
-
Още една рокада на върха! Нов шеф на БАИ
Със заповед на министъра на иновациите и растежа досегашният изпълнителен директор на БАИ Мила...
24.11 | 12:15
-
Бум на решенията от ТЕЛК: Защо броят им скочи драстично през последните 5 години?
Те показват, че има тенденция за все повече хора, които са получили ТЕЛК решения за намалена...
24.11 | 11:59
Най-четени
-
БАБХ с нов директор
Д-р Милушева притежава две магистърски степени - по ветеринарна медицина и по санитарна...
24.11 | 10:59