Петър Диков: София да не расте и да младее! 03.11 | 14:38
Според главния архитект столицата е нараснала достатъчно и ако продължи, ни чакат само проблеми

Прекалено нараснала ли е София? Къде може да се ограничи строителството и къде - не? Помага ли действително метрото за ограничаването на трафика и имаше ли действителна полза от новите зони за паркиране в центъра на града?
На тези въпроси на Econ.bg отговори главният архитект на столицата Петър Диков.
Според Диков София трябва да спре да се разраства, тъй като е достигнала момент, в който това може само да ѝ навреди.
"Нарастването вече идва малко прекомерно на София. От това нарастване нито България като държава, нито градът имат интерес. Това е така, тъй като София изсмуква демографски ресурс от останалата територия. Няма откъде другаде да дойдат хората, освен да се оголват други части на страната.
Самият град също нарасна достатъчно. Оттук нататък нарастването само ще създава допълнителни проблеми – и транспортни, и такива, свързани с инфраструктурата, проблеми с комуниникацията. Така че най-добре е ако се работи в посока на обновяване на това, което имаме, и да ограничаваме по някакъв начин териталното разширяване. Аз мисля, че с приетия и влязъл в сила Общ устройствен план задаваме основните параметри на тази политика”, коментира архитектът.
Според Диков пускането на втория лъч на метрото помага значително за ограничаването на трафика, но това не е толкова видимо, въпреки че близо 300 хил. души дневно го използват.
Главният архитект на София подкрепя въвеждането за синята и зелената зона, но не вярва в широко дискутираната идея, че ще се стигне до момент центърът на града да стане затворен за лични автомобили.
"Аз лично съм резервиран към тази идея. В нейна подкрепа се посочва Лондон. Лондон е Лондон. Става дума за метрополия, в която живеят 8 млн. души. Ние не можем да се мерим с Лондон. Не виждам подобно нещо (затваряне на центъра за лични автомобили) скоро да се случи”, посочи Диков.
Какво коментира главният архитект на София за бъдещите планове за разрастване на софийското метро, за строежите, разрастването на кварталите и казуса "Студентски град", четете в Econ.bg.
Водещи
-
НАП, КЗК и КЗП представят резултатите от проверките на цените 2
"Това си е чиста спекула"
25.06 | 11:15
-
Сергей Станишев: След 18 години в ЕС много българи вече са видели и меда, и жилото
Той коментира още, че страховете винаги са мощен инструмент за въздействие и за печелене също...
25.06 | 10:45
-
АПИ троши над 18 милиона лева за камери, които дублират тол системата 4
Умишлено несертифициране
25.06 | 10:14
-
България подкрепя увеличението на разходите за отбрана до 5% от БВП
Завършващи събития
25.06 | 09:59
Най-четени
-
Шефът на НСИ: Спекулата е единствената опасност за инфлацията у нас преди еврозоната
Изкуственият интелект и статистиката
25.06 | 08:45
-
Отново ограничават движението по магистрала „Тракия“ в посока Бургас на две места 2
Агенция „Пътна инфраструктура“ се извинява на гражданите за причиненото неудобство
25.06 | 09:15
-
АПИ троши над 18 милиона лева за камери, които дублират тол системата 4
Умишлено несертифициране
25.06 | 10:14
-
Българската православна църква чества днес паметта на свети Прокопий Варненски
Единствен храм в България
25.06 | 08:30