По искане на Реформаторите гонят целият състав на КЗК 25.09 | 21:27

Скъпите горива показват, че конкуренцията ни куца, каза Мартин Димитров

От iNews.bg

Целият състав на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще бъде подменен през октомври по искане на Реформаторския блок. Според Реформаторите "нещо куца в борбата срещу нелоялната конкуренция" в България, след като горивата у нас продължават да са сред най-скъпите в ЕС. Това обяви по БТВ депутатът от Реформаторския блок Мартин Димитров

Той обясни, че дизелът ни е с четвъртата най-висока цена в ЕС, ако се гледа стойността без данъците. Дизеловото гориво у нас е с 15 ст. по-скъпо от средната цена за съюза, с изключение само на Дания, Гърция и Малта, където струва повече.

 

При бензина цената пък е с около 10 ст. за литър по-висока от средната за общността, като е петата най-скъпа.

"Това показва, че нещо не е наред, конкуренцията ни е изкривена", обяви депутатът.
по искане на Реформаторите съставът на Комисията за защита на конкуренцията ще бъде изцяло подменен, което се очаква да стане, по думите му, в рамките на октомври.

Сегашната комисия само пише едни доклади, а може да направи какво ли не. В Румъния има многомилионни глоби за картел при горивата, заяви Димитров.

Той призова да се внимава какви хора се предлагат за новия състав на КЗК. "Те трябва да са с репутация, която да ги води в правилната посока. Да защитават конкуренцията и обществения интерес", посочи депутатът.

Реформаторският блок предлагат складове на държавния резерв да бъдат отворени за вносители на горива, за да се засили конкуренцията на пазара, тъй като в момента наемите в тях са високи, каза Димитров. И добави, че днес по време на парламентарния контрол финансовият министър Владислав Горанов е отказал да посочи коя фирма какъв процент от складовете държи. По информация от КЗК 80% от площите се държат от "Лукойл".

С Агенция "Митници" пък се водят разговори вносителите на горива да плащат отложено не само акциза върху тях, както е в момента, а и ДДС. Така ще се даде възможност на повече малки фирми да внасят горива и да повлияят на пазара, подчерта Мартин Димитров.  

Водещи

Най-четени