По-качествено обучение на шофьорите - повече безопасност на пътя 21.10 | 11:00
Красимир Георгиев: Повечето фирми не обучават качествено

"Без да воюваме, измираме", каза пред БНР Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Той посочи, че само в рамките на две седмици имаме 15 загинали при катастрофи.
Според него сериозна част от проблемите идват от обучението:
"Младите шофьори, когато са на курс, вместо да шофират 31 часа, да придобият все пак някакви умения, те шофират 10-12 часа. Не се кара извън града, не се кара вечер, не се кара на магистрала. Минават едни 50-100 км и си мислят, че имат уменията. Взимайки заветното свидетелство за управление, съвсем скоро стават участници в катастрофи".
"Предлагаме система, която да контролира реалното даване на часове шофиране", отбеляза Тодоров в предаването "Преди всички".
Повечето фирми не обучават качествено
"В момента болшинството от фирмите не обучават качествено, но не всички", добави мнението си Красимир Георгиев, управител на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България:
"Има фирми, които инвестират и стриктно дават часовете. Те са поставени в изключително затруднена ситуация, защото трудно удържат на нелоялната конкуренция. Безопасността започва с обучението и свършва с обучението".
Листовките са остарели
Според Георгиев е много важно теоретичното обучение. Сегашните листовки обаче карат курсистите да учат наизуст, без да имат отношение към безопасността и шофьорските умения.
Двамата събеседници изказаха мнение, че листовките са остарели и предлагат да се редуцират въпросите.
"С тази мудна администрация, която блокира дейността на държавата и населението, това са резултатите", отбеляза Георгиев. Той е категоричен, че просветното министерство няма място в подготовката на бъдещите шофьори. Според него учебната документация и въпросите за изпита трябва да се подготвят от транспортното министерство.
"Няма да има бели автомобили. Инструкторът ще продължи да присъства в автомобила по време на изпита", посочи той.
Незабавна реформа в КАТ
"Трябва да има незабавна реформа в КАТ. Там е страшно. Там метастазите са огромни. И пътна агенция, и "Автомобилна администрация", навсякъде, просто е страшно. Там никой не го интересува от убит и кръв, всеки се интересува само от финикийски знаци. КАТ и "Автомобилна администрация" в този си вид трябва да бъдат разпуснати. Трябва да има друга служба, с други служители, които са минали качествено обучение и получават адекватно възнаграждение", категоричен беше още Красимир Георгиев.
Водещи
-
Малките и средни предприятия ще спечелят най-много от влизането ни в еврозоната
Това коментира министърът на икономиката и индустрията Петър Дилов
08.07 | 20:40
-
Нов протест за запазване на българския лев се провежда в столицата
Демонстрацията е подкрепена от партиите "Възраждане", МЕЧ и "Величие"
08.07 | 20:20
-
Асен Василев: Акцията на Антикорупционната комисия в община Варна е политическа атака
Според него зад нея стои Делян Пеевски и кръгът около него
08.07 | 20:00
Най-четени
-
И ЕП гласува ЗА влизането ни в еврозоната (ОБНОВЕНА)
Финалното решение ще вземат финансовите министри на 27-те държави членки на ЕС в Брюксел след...
08.07 | 13:31
-
Протест срещу въвеждането на еврото (ОБНОВЕНА)
08.07 | 14:00
-
Христо Петров: Всеки вика „Махам се", къде се махаш – в еврозоната се махаш
По думите на Петров, "добро ще има направя, ако поне аз им спестя мащабния икономически анализ...
08.07 | 11:30
-
България, добре дошла в еврозоната!, гласи надписът на близо 30-метров транспарант, поставен на сградата "Шарльоман" на Европейската комисия в Брюксел
Сградата "Шарльоман" е първата от комплекса сгради в Брюксел, издигнати за нуждите на...
08.07 | 11:44