Повече и по-скъпи зони за паркиране в София заради трафика 20.10 | 12:50
По този начин той може да намалее, смятат ексерти
Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено”, организирана от Съюза на архитектите в България в четвъртък вечерта, пише "Монитор".
Главният архитект на столицата Здравко Здравков обясни пред "Монитор", че в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила, което означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението, коментира арх. Здравков. Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Главният архитект е на мнение, че трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.
Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно. "Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране”, категоричен е Здравков. По думите му намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%. Приоритизирането на градския транспорт също е ключов елемент за намаляването на колите в града. Архитектът съобщи, че започват и обществените обсъждания за разширението на метрото - от "Люлин" ĸъм Оĸoлoвpъcтния път, oт Бизнec парка ĸъм лифта в "Cимeoнoвo”, oт "Чepви вpъx" ĸъм "Cтyдeнтcĸи гpад", както и oт "Цаpигpадcĸo шoce" дo "Арена Армеец”.
От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи върху, които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.
Водещи
-
Киара е забелязана с ново гадже след "Ергенът: Любов в рая"
Очевидци разказват, че гласовитата блондинка е била забелязана в столично заведение в много...
17.11 | 17:40
-
Най-добрият български тенисист Григор Димитров остана на 44-о място в световната ранглиста в края на сезона
Димитров, който пропусна почти цялата втора половина от кампанията заради контузия, запази...
17.11 | 17:15
-
2026 година започва с ваканция, ето ги всички почивни дни 2
Как изглеждат официални празници и неработни дни през 2026 г. към този момент:
17.11 | 16:58
-
Бившият вътрешен министър разкритикува Даниел Митов за назначението на уволнен директор
Липса на анализи и оборудване
17.11 | 16:45
Най-четени
-
Слънце и дъжд ще се редуват до края на ноември, температурите скачат до 21°
Вероятността за сняг под 1400 м е минимална, това обясни по БНТ Анастасия Стойчева от...
17.11 | 12:45
-
Председателят на АИКБ, счита че новият бюджет е добър за репресивния апарат
Липсва диалог
17.11 | 11:30
-
Обмен на левове в евро в пощите - срещу документ за самоличност
"Анонимни ползватели на услугата няма да има. Всички наши клиенти ще бъдат идентифицирани",...
17.11 | 10:45