Повече и по-скъпи зони за паркиране в София заради трафика 20.10 | 12:50
По този начин той може да намалее, смятат ексерти

Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено”, организирана от Съюза на архитектите в България в четвъртък вечерта, пише "Монитор".
Главният архитект на столицата Здравко Здравков обясни пред "Монитор", че в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила, което означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението, коментира арх. Здравков. Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Главният архитект е на мнение, че трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.
Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно. "Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране”, категоричен е Здравков. По думите му намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%. Приоритизирането на градския транспорт също е ключов елемент за намаляването на колите в града. Архитектът съобщи, че започват и обществените обсъждания за разширението на метрото - от "Люлин" ĸъм Оĸoлoвpъcтния път, oт Бизнec парка ĸъм лифта в "Cимeoнoвo”, oт "Чepви вpъx" ĸъм "Cтyдeнтcĸи гpад", както и oт "Цаpигpадcĸo шoce" дo "Арена Армеец”.
От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи върху, които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.
Водещи
-
„Възраждане“ се вдига на нов протест срещу еврото
Лидерът на партията Костадин Костадинов отправи апел към противниците на въвеждането на еврото...
03.06 | 21:00
-
Джефри Сакс:Сценарият за разпад на Европейския съюз е възможен
Тази структура остава доста крехка, заяви американският икономист
03.06 | 20:45
-
В сряда се очакват положителни конвергентни доклади от ЕЦБ и ЕК
Очакванията са двата доклада да са положителни
03.06 | 20:30
-
Мъск пуска интернет в български села?
КРС инициира обсъждане за разгръщането на "Старлинк" в отдалечени малки населени места
03.06 | 20:15
Най-четени
-
Балабанов: Изплашен от еврото, колегата Цончо стои на площада, а спестяванията му са в евро
По думите му правителството е създадено като опит за стабилизация на страната.
03.06 | 10:15
-
Завладява ни нов силно заразен вариант на COVID-19!
Той вече се ра разпространява по света, вижте симптомите
03.06 | 16:15
-
Адвокати излизат на ефективен протест пред Съдебната палата в Пловдив
Протестът е насрочен за 12.00 часа.
03.06 | 11:00
-
Това е шампионът по покупки на жилища в София
с приемането на еврото пазарът на недвижими имоти у нас ще се успокои, смятат брокери
03.06 | 17:00