Повече и по-скъпи зони за паркиране в София заради трафика 20.10 | 12:50
По този начин той може да намалее, смятат ексерти
Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено”, организирана от Съюза на архитектите в България в четвъртък вечерта, пише "Монитор".
Главният архитект на столицата Здравко Здравков обясни пред "Монитор", че в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила, което означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението, коментира арх. Здравков. Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Главният архитект е на мнение, че трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.
Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно. "Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране”, категоричен е Здравков. По думите му намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%. Приоритизирането на градския транспорт също е ключов елемент за намаляването на колите в града. Архитектът съобщи, че започват и обществените обсъждания за разширението на метрото - от "Люлин" ĸъм Оĸoлoвpъcтния път, oт Бизнec парка ĸъм лифта в "Cимeoнoвo”, oт "Чepви вpъx" ĸъм "Cтyдeнтcĸи гpад", както и oт "Цаpигpадcĸo шoce" дo "Арена Армеец”.
От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи върху, които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.
Водещи
-
Ако всички откажат да бъдат министър-председатели, редовният кабинет остава да действа
Това разясни конституционният съдия Орлин Колев
17.12 | 21:00
-
Диана Дамянова: Поведението на политическата класа надхвърля границите на търпимостта
По думите й в момента много политически лидери се опитват да яхнат протеста на българските...
17.12 | 20:45
-
Пеевски откри "Музей на сглобката" в кабинета си в НС
В бившия кабинет на комунистическия диктатор Тодор Живков на стативи бяха показани снимки на...
17.12 | 20:30
-
Обявиха Иван Иванов за световен шампион при юношите на ITF
Той е първият български тенисист, който печели наградата в тази категория
17.12 | 20:15
Най-четени
-
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
"Виновните си имат имена: Асен Василев и хулиганската му групировка ПП-ДБ!", заяви лидерът на...
17.12 | 13:15
-
ПП-ДБ свиква нов протест - утре от 18 часа на площада пред НС
Уредникът на музея на социалистическите бюджети току-що реши България да приеме този крадлив...
17.12 | 15:20
-
ПП-ДБ: Призоваваме всички на протест утре - уредникът на Музея на социалистическите бюджети току-що нареди да се приеме стария крадлив бюджет
“Очевидно тази коалиция продължава да работи и не само запазва Пеевски в кабинета му - тя...
17.12 | 10:56
-
Всичко за винетките: АПИ разясни за валидността, цените и сроковете
Вписването на символите от регистрационния номер може да бъде и на кирилица, и на латиница, но...
17.12 | 11:45