Позволяват допълнителни бус ленти в големите градове 26.07 | 17:32

Трябва обаче да преминават поне 15 обществени транспортни средства за час

От Ростислава Иванова

Изменения в Наредба за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии позволяват в градовете да бъдат пуснати повече бус ленти по основните булеварди. Наредбата е публикувана в Държавен вестник, съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Градовете, в които има условия за регламентиране на бус ленти, са София, Пловдив, Варна, Бургас, Превен, Стара Загора, Русе и др.

Промените в наредбата са свързани с намаляването на изискваните параметри за устройване на специализирани бус ленти. Те позволяват втора бус лента да се пусне по градска улица, която е с две или повече ленти.

Отредената за градския транспорт лента пък трябва да е с широчина минимум 3,25 метра и по направлението да се движат 15 или повече коли на обществения транспорт на час.

Измененията бяха провокирани от предложение на неправителствената организация "Спаси София", подкрепено от други НПО, заниващи се с градска среда и мобилност. От МРРБ изтъква, че са реагирали своевременно и са сформирали междуведомствена група, която е поискала мненията на експерти, неправителствения сектор, държавната и общински администрации.

Промените са подкрепени лично от министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и от кмета на София Йорданка Фандъкова.

През 2015 г. много областни градове работят по проекти за интегриран градски транспорт, финансирани от ЕС, като тази промяна ще им позволи да предложат на гражданите си по-екологична, ефективна и икономична транспортна услуга, отбелязват още от МРРБ.

Обновяването и оптимизирането на градския транспорт е приоритет в политиката на регионалното министерство и на общините и целево се финансира по европроекти. Това включва подмяна на подвижния състав и въвеждане на интелигентни системи за управление на трафика, изграждане на скоростни коридори за движение, подобряване на планирането и на проектирането на велосипедната инфраструктура, която има голямо значение в политиките за устойчив транспорт и мобилност.

Успоредно с облекчаването на режима за регламентиране на бус ленти с промените влизат в сила и мерки, подобряващи безопасността на велосипедния транспорт, както и проектирането на по-достъпни за гражданите велосипедни трасета.

 

 

Водещи