Получаваме обезщетение при закъснение на полет и загуба на багаж 22.07 | 14:30

Кабинетът одобри по-строги санкции към превозвачите, нарушаващи правата на пътниците

От Ростислава Иванова

Авиокомпании, които откажат обезщетение или съответна помощ на пътниците в случай на отказан достъп до борда, отмяна или закъснение на полет, загуба и закъснение на багажа, ще бъдат наказвани с имуществена санкция. Това предвиждат промени в Закона за гражданското въздухоплаване, одобрени от правителството на днешното му редовно заседание, съобщи пресслужбата на Министерски съвет.

Кабинетът прие по-строги санкции за въздушните превозвачи, които ще внесе за одобрение от парламента. Промените в закона изцяло са хармонизирани с европейското законодателство в тази сфера. Те са свързани с необходимостта от засилване на контрола върху прилагането на общите правила за обезщетяване и помощ на пътниците в ЕС.

Глоби се предвиждат в случаите, когато авиокомпаните не информират пътниците за техните права и не отговарят на жалбите им. Също така и за авиопревозвачи, които не нформират за крайната цена с включените в нея тарифи и такси.

Санкции са предвидени също и в случаите дискриминация по отношение на националността или мястото на пребиваване на потребителя или на мястото на установяване на представителя на въздушния превозвач или друго продаващо билети лице в рамките на ЕС.

Въвеждат се и изменения на текстовете, свързани с отговорността на въздушния превозвач за щети, причинени при превоз на багаж.

 

 

Водещи

Най-четени