Постигнати са 65% договореност по ОПАК за електронното правителство 28.02 | 18:10
До 17 април може да се кандидатства по ОПАК за електронно управление в администрацията
До 17 април 2012 г в 17:30 часа могат да се подават документи за кандидатстване по ОПАК, приоритетна ос 3 за процедура "Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост".
Бенефициентите са централните администрации, а общата стойност на проекта е 7 млн. лева.
Приоритетна ос 3.2 е свързана с въвеждането на електронни услуги и електронно управление за по-добрата работа на администрацията с бизнеса и гражданите, заяви ръководителят на Управляващия орган по ОПАК Моника Димитрова по време на информационния ден по ОПАК за администрацията.
Според нея трябва да направим администрацията си по-модерна и гъвкава.
Програмата е сериозен инструмент, който ще подпомага администарцията в момент, в който процесите в нея трябва да бъдат по-ефективни, смята Димитрова.
В тази връзка ще се финансират проекти, които осъществяват оперативна съвместимост между данни и ресурси.
Димитрова уточни, че основните грешки сред кандидатите се допускат при изготвянето на бюджета, затова ще бъдат отстранявани необосновано високите разходи, а проектите няма да бъдат отхвърляни.
Целта на ръководния орган на ОПАК е да постигне 100% договаряне и 100% изплащане. До момента са постигнати 65% договореност по проекта, но най-вероятно скоро ще бъде прехвърлена котата от 70%, тъй като предстои да бъдат подписани още 20 договора, поясни Ивет Тумбева, главен експерт в отдел "Програмиране, търгуване и договаряне" в дирекция ОПАК към Министерство на финансите.
Тя бе категорична, че приоритетна ос 1 и 3 до края на годината ще бъдат 100% договорени.
Ще бъдат реализирани и икономии, което ще позволи на ръководния орган да отвори нова процедура. Затова Тумбева призова кандидатите да бъдат максимално реалистични при изготвянето на бюджетите си.
"Проекти над 600 хил. лева изглеждат нереалистично", коментира тя.
Допуска се да бъдат финансирани проекти на две администрации, които работят заедно, обменят информация и тя не е публична, както се случва при силовите министерства.
Проектите трябва да са насочени директно към целевите групи и кандидатите трябва да се концентрират върху сериозни проекти, а не върху електронни услуги, които ще се ползват веднъж на 10 години, заяви главният експерт.
Тумбева допълни, че в момента работна група, свикана от министър-председателя Бойко Борисов, изготвя електронната карта на е-управлението и в нея влизат представители от всички институции.
Срокът за изпълнение на проекта по ОПАК приоритетна ос 3 е 18 месеца.
Водещи
-
Facebook и Instagram следят всяко ваше действие, как да се защитите?
Дори ако деактивирате акаунта си във Facebook или Instagram, Meta ще продължи да събира данни...
22.12 | 17:59
-
Миролюба Бенатова откри противоречия в мотивите на bTV за раздялата с Цънцарова
Реакцията на гилдията
22.12 | 17:45
-
Безплатно ще е паркирането в София дори и в зоните за платено паркиране
Два пъти по 5 дни , по празниците, няма да работят синя и зелена зона.
22.12 | 17:30
-
СГС остави в ареста Габриела и Красимир, обвинени за жестоки убийства на животни
Двамата бяха привлечени като обвиняеми през март тази година. Днес съдът гледа делото срещу...
22.12 | 17:15
Най-четени
-
Предаването "Тази сутрин" на бТВ ще има временни водещи
Репортерът Росен Цветков, който и друг път е замествал водещи включително в сутрешния блок,...
22.12 | 10:15
-
Рая Назарян отпадна като вариант за служебен премиер
Многократно сме обсъждали този въпрос, а и самата Рая Назарян е отговаряла на него – тя няма...
22.12 | 12:00
-
Важен съвет в навечерието на влизането на еврото: Плащайте с карта!
Празничните дни не се отличават от другите дни в годината, освен това че ние бързаме, нямаме...
22.12 | 12:45