Почва ремонт на Аспаруховия мост с бариери, за да се спрат самоубийците 19.09 | 18:11

Ще струва 35 млн. лева, допълнително ще се плаща за цветя и лампи

От iNews.bg

Започваме ремонта на Аспаруховия мост от първото съоръжение, чието състояние е най-тежко – там е връзката с големите товари от вътрешността към порта, това съоръжение е първото, което заедно с поредица от съоръжения като част от моста ще ремонтираме, самият мост е най-скъп. Това съобщи шефът на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров по време на брифинг, заедно с министър Лиляна Павлова и кмета на Варна Иван Портних. 

Инж. Лазаров поясни, че когато е строен мостът, нормите за проектиране по отношение на земетръса не са били толкова високи и не е осигурен на най-тежката степен за сеизмичност. Арматурното желязо в него е само гладко, а не оребрено, затова няма закотвящия ефект на оребрената арматура.

Проектът за ремонт на моста е готов, като индикативната му стойност е над 35 млн. лв, като това е сумата без допълнителните разходи за зеленина, осветление и велоалеи, обяви инж. Лазаров. Той уточни, че проектът включва усилване на колоните и обвиването им в кожуси за допълнително подсилване. Повдигане на съоръжението не се предвижда. "По желание на г- Портних и г-жа Павлова има допълнително включване на ограждения на моста, за да се прекратят самоубийствата от него", съобщи инж. Лазаров.

Шефът на пътната агенция обясни, че предвид сложността на ремонтините дейности и наближаването на зимния сезон, ремонтът на моста ще започне напролет. Трафикът ще бъде поетапно преместван от едната в другата лента, тъй като мостът е част от важна пътна артерия и не може да бъде затворен напълно. Така ремонтът се очаква да продължи над година и половина, информира инж. Лазаров. "Направихме срещи в Пътната агенция - с НПО-та, с архитекти, тъй като имаше и предложения да се направи такъв проект, че освен конструктивни подобрения, да има и облик, който да е емблематичен за Варна", каза още шефът на АПИ. Сега е моментът, в който можем да извършваме ремонтни дейности по пътищата: Зимата не може да се строи, тъй като е студено и ремонтът ще е  некачествен, лятото също не можем  да извършваме ремонтни дейности за да не притесняваме туристите в активния сезон. Така че предварително се извинявам на пътуващите за неудобството, но трябва да използваме момента и подходящите условия". Това каза инж. Лазар Лазаров по повод преустановяването на ремонта на пътя за Златни пясъци.

"Ремонтът му беше отложен, защото трябваше да се съобразим с туристическия сезон", отбеляза инж. Лазаров и уточни, че ще се работи усилено с амбицията той да бъде завършен до края на сезона. Относно Т-образното кръстовище водим преговори и работим в посока да осигурим още една лента за завиване на ляво, което ще облекчи значително трафика. По отношение на зимното поддържане на пътищата в областта инж. Лазаров заяви, че между 50 и 55 млн. лв. е прогнозната стойност , необходима на областното пътно управление за целта.

Министър Лиляна Павлова напомни, че септември са преустановени и ремонтните дейностите по магистралите "Тракия" и "Хемус". Възстановяват се и 20 километра от участъка между Шумен и Варна. "Оставихме трафика на магистралата, двупосочно по едното платно, защото затварянето на аутобана и изнасянето на трафика само през обходни пътища щяха допълнително да затруднят шофьорите и да натоварят трафика през населените места, през които минават", обясни тя.  Министър Лиляна Павлова съобщи, че заедно с инж. Лазар Лазаров отиват на инспекция на участъците в ремонт. "Контролът ни е строг. Открихме участъци, които не отговарят на изискванията и, както при "Марица", те бяха фрезовани", заяви тя. Павлова увери, че проверките и, ако се налага, фрезоването ще продължат докато не се гарантира качество на извършваните ремонти, така че да отговаря напълно на изискванията.

Най-четени