Предлагат нощният транспорт в София да се поеме от частна фирма 01.07 | 17:13
От Конфедерация на труда "Подкрепа" предлагат на Столична община (СО) да п
редостави услугата "нощен транспорт" на частен оператор
и общината да му позволи да определи цена на билета, която да покрива разходите. Това заяви президентът на синдикалната организация Димитър Манолов на брифинг в Столичната община, след среща между ръководството на Столичната община, на общинските транспортни дружества и лидерите на двата синдиката - КНСБ и КТ "Подкрепа", на която бе постигнато съгласие за приемането на тригодишна програма за увеличение на заплатите на водачите в градския транспорт.
На брифинга
Димитър Манолов обяви категоричната си позиция против нощния транспорт в столицата във вида, в който съществува в момента
. Той цитира данни, според които
нощем един автобус вози едва по 20 човека.
По думите му средните разходи, които се правят за превозване на един човек нощно време, са около 10 лева. Това е паричната страна на проблема, каза президентът на "Подкрепа".
От друга страна, обаче, тази дейност се извършва от хора, които
полагат извънреден нощен труд и след това си доработват през деня
. Това според Манолов изключително много приличало на историята на Мария Антоанета.
"За едните няма хляб, а за другите има пасти"
, посочи той.
За него нощният транспорт
е не просто луксозна услуга, а разхищение
. Затова, по думите на Манолов, е най-добре
услугата да бъде извършвана от частен оператор
. Но докато тя се извършва за сметка на работещите в системата на градския транспорт, ние ще продължаваме да възразяваме срещу това, заяви лидерът на "Подкрепа". Според него сравненията с Брюксел, където има нощен транспорт, са безпочвени, защото там единичният билет за превозване струва 2,4 евро. Вероятно там могат да си позволят това разхищение на средства, но тук става за сметка основно на работещите. Става и за сметка на гражданите -
защото тези, които се борят за лукса "нощен транспорт", се борят и за цената на билета
. "Но това вече не е моя тема", каза Манолов.
В отговор кметът на София Йорданка Фандъкова
заяви, че по темата за прехвърляне на дейността на частен оператор все още не е постигнато споразумение със синдикатите
. По думите й, въвеждането на нощен транспорт е
стъпка към подобряване на условията в града
. Факт е, че разходите за този
транспорт са много по-големи, отколкото за транспорта през деня
. "Остава да анализираме, да обсъждаме, да мислим, защото това са тежки преговори", коментира столичният кмет.
Водещи
-
Лекари: Не отлагайте имунизациите без причина
От болницата съветват родителите да спазват задължителния имунизационен календар и да не...
19.04 | 17:45
-
До 30 април гражданите внасят дължимите данъци върху доходите си, придобити през 2023 г.
Повече информация за онлайн плащането на задължения може да се получи на телефон 0700 18 700,...
19.04 | 17:15
-
Всеки втори българин ще слее с отпуск празничните дни през май
1 май се пада в сряда, а почивните дни за Великден - 3, 4 и 5 май са петък, събота и неделя. В...
19.04 | 17:30
-
Гьоков към Главчев: Какво се случва с монумента „Бузлуджа“ и какви са намеренията за бъдещето му?
Повод за въпроса е сигнала на екипа на Фондация "Проект Бузлуджа" за нередности по...
19.04 | 16:59
Най-четени
-
Наско Сираков: Развалих си къщата в Драгалевци, построих 71 апартамента и продадох 60
Още в началото на гостуването си пред колегите той направи уточнението, че идва по свое...
19.04 | 13:59
-
МС: Към момента няма пряка военна опасност за страната ни
По-малко от седмица след безпрецедентната атака на Иран с ракети и дронове, Израел изпълни...
19.04 | 09:15
-
Днес облачността над страната ще е значителна
Над Черноморието облачността ще е значителна, но без валежи
19.04 | 09:00
-
Борисов: Историята с масата беше преди сглобката, Денков да не лъже. После всичко беше цветя и рози
"Човекът не беше известен на никого, но се съгласихме", пояснява лидерът на ГЕРБ.
19.04 | 16:30