Предпроектно проучване за €12 милиона казва къде и какъв ще бъде третият Дунав мост 06.08 | 12:59
Това съобщи генералният директор на румънската национална компания за магистрали и национални пътища Кристиан Пистол
Цели 11 кандидата искат да направят предпроектното проучване на трети мост на Дунав, като сред тях има компании от Румъния, България, Турция, Италия, Япония и Южна Корея. Това съобщи генералният директор на румънската национална компания за магистрали и национални пътища Кристиан Пистол, цитиран от Българо-румънската търговска камара.
Възложител на проекта е Румънската национална компания за магистрали и национални пътища, като максималната стойност на предпроектното проучване се оценява на 14,46 милиона евро. Средствата ще бъдат осигурени чрез безвъзмездни еврофондове по Механизма за свързване на Европа.
Въпреки влизането на България и Румъния в Шенген и възможността за засилени икономически връзки, транспортната свързаност между двете страни остава на незадоволително ниво. Естествената граница между тях - река Дунав, е дълга около 470 километра, а над нея има само два моста - Дунав мост 1 при Русе - Гюргево и Дунав мост 2 при Видин-Калафат, както и фериботни връзки.
Съществуващите мостове не са достатъчни да поемат целия пътен и товарен трафик между двете страни, затова от години се говори за трети мост на Дунав. Имаше планове такъв да бъде изграден при Свищов, но в крайна сметка реални планове има за още едно съоръжение при Русе - Гюргево.
Проектът получи европейска подкрепа
Румъния вече прави конкретни крачки в тази посока. Събрани са офертите по обществената поръчка за предпроектно проучване на съоръжението, но изпълнител все още не е избран. Проучването ще отнеме поне две години, според експертите.
От Българо-румънската търговска камара се надяват мостът да бъде завършен до 2030 година, но предвид темпото на инфраструктурните проекти в региона това изглежда оптимистична прогноза. Експертите смятат, че най-реалистичният срок е около 2035 година.
Българското участие в проекта е в размер на 1,4 милиона евро, като се очаква до 50% от тях да бъдат покрити от безвъзмездна помощ по Механизма за свързване на Европа. Министерството на транспорта и съобщенията на България ще отговаря за свързващата инфраструктура на българска територия.
Водещи
-
Защо конфликтът може да бъде най-здравословното нещо за вашата връзка
Те вече не се опитвали да се „поправят“ един друг, нито да се обвиняват или патологизират....
21.11 | 16:45
-
Служители на НОИ излизат на протест
Малко по-късно протести ще има и в други градове на страната.
21.11 | 16:30
-
Конгломерат от Абу Даби хвърли око на Лукойл
През октомври Вашингтон наложиха санкции на двете най-големи руски петролни компании,...
21.11 | 16:15
-
Адвокат: Задължително обжалвайте, ако получите фиш за превишена скорост
Новата система за контрол на средната скорост обещава повече безопасност по пътищата, но...
21.11 | 15:30
Най-четени
-
Добра новина за собственици на апартаменти в Елените
Премахват се покрития върху реката, не жилищни сгради
21.11 | 10:44
-
Поверия и обичаи за Деня на християнското семейство
Препоръчва се вярващите да се изповядат предния ден
21.11 | 11:45
-
Борисов: Тези протести са за това - да не се приеме бюджет в евро
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов коментира пред журналисти протестите пред НС, провели се в...
21.11 | 10:15
-
"Възраждане" атакува в Конституционния съд промените в "Лукойл"
Лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов обяви действията на партията на брифинг в...
21.11 | 13:30