Предупреждават за мнима викторина на холандска компания 21.06 | 12:22

КЗП съобщава за Mobimezzo, която обещава ваучери до 1000 евро във фалшива лотария

От Кремена Бедерева

Холандската компания Mobimezzo разиграва мнима викторина с ваучери на стойност до 1000 евро и твърди, че българи са сред спечелилите награди, съобщиха от Комисия за защита на потребителите (КЗП).

Съобщава се, че между печелившите са и граждани на съседна Румъния. Същевременно до момента нито един белгийски потребител не е спечелил от томболата. На страницата на организатора на играта също няма данни, че са предоставяни ваучери на лица от която и да било държава.

За това информира Белгия по системата за обмен на информация за нелоялни търговски практики на територията на Общността.

Търговецът изпраща кратки текстови съобщения (SMS), с които подканва адресатите да участват във викторина, от която могат да спечелят ваучери на висока стойност за определени продукти на Икеа и Неспресо, например. Двете компании са отрекли да имат нещо общо с провежданата от Mobimezzo игра.

Реално фирмата организатор на викторината никога не е осъществявала контакт с тях по този повод, а използва имената им, с цел да създаде впечатление, че е надеждна и заслужаваща доверие.

Друга заблуда при провеждането на играта се съдържа в начина на формулиране на текста на изпращаните съобщения. Те оставят у потребителя впечатлението, че трябва да изпрати само няколко SMS-a, за да се включи при разпределянето на обещаните ваучери, а в действителност са необходими много повече.

Така за евентуалните участници не става ясно от самото начало колко точно съобщения трябва да пуснат и съответно – колко би им струвало това.

От Брюксел сигнализират за още една холандска компания нарушител – Lecturaza. Нейната дейност е свързана с продажба на стоки от разстояние. Служителите й звънят по телефона на свои потенциални клиенти и им предлагат стоки срещу заплащането на определена такса.

В случай че успеят да убедят лицето насреща да се възползва от отправеното конкретно предложение, те започват да му изпращат и други продукти, за които не е давало съгласието си, но следва да заплати.

С този подход компанията нарушава изискването да изпраща на потребителите само стоки, за които изрично са дали предварително съгласие, че желаят да закупят и по такъв начин влиза в хипотеза на нелоялна търговска практика.

Водещи

Най-четени