Предупреждават за мнима викторина на холандска компания 21.06 | 12:22
КЗП съобщава за Mobimezzo, която обещава ваучери до 1000 евро във фалшива лотария
Холандската компания Mobimezzo разиграва мнима викторина с ваучери на стойност до 1000 евро и твърди, че българи са сред спечелилите награди, съобщиха от Комисия за защита на потребителите (КЗП).
Съобщава се, че между печелившите са и граждани на съседна Румъния. Същевременно до момента нито един белгийски потребител не е спечелил от томболата. На страницата на организатора на играта също няма данни, че са предоставяни ваучери на лица от която и да било държава.
За това информира Белгия по системата за обмен на информация за нелоялни търговски практики на територията на Общността.
Търговецът изпраща кратки текстови съобщения (SMS), с които подканва адресатите да участват във викторина, от която могат да спечелят ваучери на висока стойност за определени продукти на Икеа и Неспресо, например. Двете компании са отрекли да имат нещо общо с провежданата от Mobimezzo игра.
Реално фирмата организатор на викторината никога не е осъществявала контакт с тях по този повод, а използва имената им, с цел да създаде впечатление, че е надеждна и заслужаваща доверие.
Друга заблуда при провеждането на играта се съдържа в начина на формулиране на текста на изпращаните съобщения. Те оставят у потребителя впечатлението, че трябва да изпрати само няколко SMS-a, за да се включи при разпределянето на обещаните ваучери, а в действителност са необходими много повече.
Така за евентуалните участници не става ясно от самото начало колко точно съобщения трябва да пуснат и съответно – колко би им струвало това.
От Брюксел сигнализират за още една холандска компания нарушител – Lecturaza. Нейната дейност е свързана с продажба на стоки от разстояние. Служителите й звънят по телефона на свои потенциални клиенти и им предлагат стоки срещу заплащането на определена такса.
В случай че успеят да убедят лицето насреща да се възползва от отправеното конкретно предложение, те започват да му изпращат и други продукти, за които не е давало съгласието си, но следва да заплати.
С този подход компанията нарушава изискването да изпраща на потребителите само стоки, за които изрично са дали предварително съгласие, че желаят да закупят и по такъв начин влиза в хипотеза на нелоялна търговска практика.
Водещи
-
Кирил Петков: Ще следим всяка позиция в регулаторите
Лидерът на "Продължаваме промяната" изрази притеснение, че управляващата коалиция вече е...
10.02 | 18:00
-
„Ергенът“ за пореден път доказа, че е истински феномен в родния телевизионен ефир
Стартът на приключението за Виктор Русинов и Мартин Николов, както и техните индивидуални...
10.02 | 17:40
-
Средната пенсия на предсрочно пенсиониралите се ще е по-висока от редовната
Като брой тези хора са 52 342-ма на фона на над 1 214 000, които са излезли в пенсия като са...
10.02 | 17:20
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
Най-четени
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
-
Нов случай в градския транспорт на София, при който пътник е заложник на шофьора
Оказва се, че случаят не е прецедент и други пътници са преживели същото.
10.02 | 09:59