Прехвърлят 60 млн. евро за доизграждане на метрото 10.12 | 15:15

В новия проект на метрото се предвижда да бъде включено и закупуването на нов подвижен състав

От Силвия Стоядинова

Общо 60 млн. лв ще бъдат отпуснати за доизграждане на софийското метро (от Обеля до Надежда и от Младост 1 до Цариградско шосе).

Решението е взето по време на заседание Комитета за наблюдение по Оперативна програма "Транспорт”, съобщават от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията МТИТС.

Средствата ще бъдат прехвърлени от Приоритетна ос 2 (развитие на пътната инфраструктура) към Приоритетна ос 1, в чийто обхват, освен развитието на железопътната инфраструктура, ще влиза и развитието на устойчив градски железопътен транспорт.

С тези промени "Метрополитен” ЕАД става допустим бенефициент по тази ос и фактически от нея ще бъде финансирано доизграждането на софийското метро

Предвижда се в новия проект на метрото да бъде включено и закупуването на нов подвижен състав.

По време на форума са и обсъдени и въпроси за развитието на оперативната програма. Предложено е Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура” да бъде бенефициент по Приоритетна ос 3 "Одобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари”. Проектът, който бе предложен от тях е т.нар. "Супер Бургас” (Зона за обществен достъп на пристанище Бургас).

Целта му е обединяване на три вида транспорт – железопътен, автомобилен и воден. Проектът ще бъде изграден на две фази, като се предвижда през този програмен период да бъде реализирана първата. Нейният индикативен бюджет е 30 млн. евро и ще обхване района на пристанище Бургас-Изток между 1-во и 4-то корабни места.

Предвижда се там да бъде изградена Международна морска гара (круизен терминал), паркинги и зелени площи, а съществуващата инфраструктура да бъде рехабилитирана, така че портът да бъде отворен за посетителите на града.

Работим за наваксване на големите закъснения по ОП "Транспорт”, но не винаги нещата се развиват с темповете, които искаме. Надявам се след тези промени в оперативната програма да можем да отчитаме по-добри резултати, заяви заместник-министър Ивайло Московски.

Обсъжда се възможността Министерството на регионалното развитие и благоустройството да бъде включено като бенефициент по Приоритетна ос 5 "Техническа помощ”.

Това се налага поради функциите му на звено по координация и комуникация между Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Агенция "Пътна инфраструктура”.

Постъпило е и искане от БДЖ да бъде включено като бенефициент по ОП "Транспорт”. Предстои това да бъде обсъдено и да бъдат проучени възможностите, съобщи още министър Ивайло Московски.

Водещи

Най-четени