Провериха грамотността на шестокласниците 07.11 | 16:20
5820 ученици от 202 училища участваха във външното оценяване

Изследване на четивната грамотност на учениците от VI клас чрез външно оценяване бе проведено днес, 7 ноември 2018 година, от Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование. Изследването е заложено в плана за действие в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността през периода 2017-2018 година.
За разлика от националните външни оценявания това не обхваща всички ученици в VI клас, а се осъществява чрез представителна извадка от около 5820 ученици от 202 училища, обучавани в 266 паралелки в рамките един учебен час. Основната цел е да се анализират уменията на учениците в VІ клас да работят с различни текстове. Резултатите от външното оценяване ще бъдат използвани както за диагностика на образователните потребности, така и за мониторинг на образователния процес за прилагане на политики и мерки, насочени към подобряване на качеството. В този смисъл резултатите няма да имат пряко отражение за отделния ученик и няма да влияят при оформяне на срочния му успех. Наред с това се апробират елементи от организацията за електронната обработка на бланките, които ще се използват при предстоящите национални външни оценявания в края на учебната 2018-2019 година.
Инструментариумът на изследването е разработен от Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование със съдействието на представители на академичната общност. Външното оценяване се проведе чрез когнитивен тест, включващ 21 задачи върху три различни по формат и по вид текстове. 15 от задачите са с избираем отговор, а 6 – с кратък свободен отговор. Максималният брой точки е 30, но на учениците няма да се поставят оценки. Тестовите задачи са разработени така, че да измерват постиженията на учениците на различните когнитивни равнища: намиране и извличане на информация, обобщаване и тълкуване и анализ и оценка.
Регионалните управления на образованието и училищата ще имат възможност да разработят конкретни регионални и училищни политики за преодоляване на съществуващите дефицити. Анализът ще очертае профила на постиженията на учениците по няколко критерия: демонстрираните когнитивни равнища, уменията за работа с различни по формат и по вид текстове; постиженията в работата върху различните видове задачи.
Водещи
-
Симеон Сакскобургготски поканини Лили Иванова във Врана
12.08 | 17:40
-
Ново мобилно приложение показва цените на лекарствата и в евро
От Министерството на здравеопазването посочиха, че сумите са автоматично превалутирани
12.08 | 17:20
-
Няма задържани при акцията в офисите на оръжейна фирма у нас, засега
От Националната следствена служба отказват повече информация
12.08 | 17:00
-
Засякоха кола, летяща с 203 км/ч на АМ „Струма“
Нарушението е установено по време на акция „Скорост“
12.08 | 16:45
Най-четени
-
Ръст на случаите на COVID-19 у нас през последните дни
Според експертите обаче реалният брой на заразените е по-голям и затова съветват да се правят...
12.08 | 10:59
-
Духовник за параклиса на Седемте рилски езера: Екоактивистите просто си правят пиар, искат някой да ги забележи
На Седемте рилски езера предстои строеж на параклис, посветен на Св. Иван Рилски.
12.08 | 10:45
-
Илиян Василев: Руската имперска политика не се е променила през последните векове
Европа остава ключов фактор
12.08 | 11:30
-
bTV с официално съобщение за "Traitors: Игра на предатели"
Сред мистичните коридори на имението вече отекват стъпките на играчите, а само седмици делят...
12.08 | 11:59