Ретро влак ще вози пътници от София до Банкя 18.05 | 15:30
Парният локомотив, произведен през 1935 г. в Швейцария, е най-бързият в историята на БДЖ
На 2-и юни (събота) "БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще предостави възможност за пътуванe с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес към ретро подвижния състав. Възстановеният отново за движение парен локомотив от серия 01.23 ще направи два курса между София и Банкя с пътническа композиция, за която всеки любител ще има възможност да си закупи билет. Инициативата е организирана с цел да се популяризира историческото наследство на националния железопътен превозвач.
Първият влак от София до Банкя ще тръгне от Централна гара София в 09:50 ч. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще потегли от гара Банкя в 13:10 ч. Вторият влак от София до Банкя ще замине от София в 14:30 ч. В обратната посока влакът ще тръгне от гара Банкя в 17:30 ч.
Атракционните влаковете ще се движат в състав от пет пътнически вагона, като билетите за тях ще се продават предварително и ще бъдат със задължителна резервация на седящи места. Цената на билет за влак с парния локомотив № 01.23 между София и Банкя ще бъде 18.00 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно без да ползват отделно седящо място. Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети.
Националният железопътен превозвач напомня, че децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител. Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще се извършва предварително, като ще започне от понеделник (21-и май). Билети могат да бъдат закупени от билетните каси за предварителна продажба на Централна гара София, гара Банкя, както и от железопътните бюра в гр. София, намиращи се в Центъра за комплексно транспортно обслужване на населението (ЦКТОН) в НДК и на ул. "Гурко” № 5.
Кратка историческа справка за парен локомотив № 01.23
Парният локомотив от серия 01.23 е произведен в локомотивната фабрика SLM Winterthur, Швейцария през 1935 г. и е представител на най-масовата серия бързоходни локомотиви в историята на българските железници. През 1979 г. локомотив 01.23 (последната машина от локомотивите от серия 01) е определен за музеен локомотив и става един от експонатите от музейната колекция "Железопътно наследство”. По случай 100-годишнината на ЖП тракция и депо София през 1988 г., 01.23 е възстановен като действащ музеен локомотив на БДЖ. На 20-и септември 1989 г. локомотивът обслужва влака "Ориент експрес” при преминаването му през България.
През 2003 г. локомотивът е възстановен отново за движение и към настоящия момент се използва за атракционни, юбилейни и туристически пътувания, както и за участия във филмови продукции.
Водещи
-
Лекари: Не отлагайте имунизациите без причина
От болницата съветват родителите да спазват задължителния имунизационен календар и да не...
19.04 | 17:45
-
До 30 април гражданите внасят дължимите данъци върху доходите си, придобити през 2023 г.
Повече информация за онлайн плащането на задължения може да се получи на телефон 0700 18 700,...
19.04 | 17:15
-
Всеки втори българин ще слее с отпуск празничните дни през май
1 май се пада в сряда, а почивните дни за Великден - 3, 4 и 5 май са петък, събота и неделя. В...
19.04 | 17:30
-
Гьоков към Главчев: Какво се случва с монумента „Бузлуджа“ и какви са намеренията за бъдещето му?
Повод за въпроса е сигнала на екипа на Фондация "Проект Бузлуджа" за нередности по...
19.04 | 16:59
Най-четени
-
Наско Сираков: Развалих си къщата в Драгалевци, построих 71 апартамента и продадох 60
Още в началото на гостуването си пред колегите той направи уточнението, че идва по свое...
19.04 | 13:59
-
МС: Към момента няма пряка военна опасност за страната ни
По-малко от седмица след безпрецедентната атака на Иран с ракети и дронове, Израел изпълни...
19.04 | 09:15
-
Днес облачността над страната ще е значителна
Над Черноморието облачността ще е значителна, но без валежи
19.04 | 09:00
-
Борисов: Историята с масата беше преди сглобката, Денков да не лъже. После всичко беше цветя и рози
"Човекът не беше известен на никого, но се съгласихме", пояснява лидерът на ГЕРБ.
19.04 | 16:30