Реформа в КАТ, спират обикалянето на гишетата за един документ 10.06 | 13:27

Обслужването на хората не е на ниво, промяната започва до дни, обеща Томислав Дончев

От iNews.bg

Държавата започва реформа в КАТ. Засега усилията ще бъдат насочено основно към промяна в принципите на работа по гишетата, като основната цел ще е ускоряване на работата с гражданите. "Един от основните ангажименти на това правителство е редуциране на административната тежест", каза на брифинг пред МВР вицепремиерът Томислав Дончев, цитиран от "Фокус". "Не, защото е модерно, а защото излишното време, което консумират администрациите, е загубено време и за гражданите, и за бизнеса. Планираме съвсем скоро да представим принципни концептуални мерки, които да обърнат процеса. Най-вече справките, които са необходими за издаването на един документ или едно разрешително, да се правят по служебен път от самите администрации, а не гражданинът да обикаля, да събира документи и да ги предоставя на друга администрация. Това тече в момента. Този процес вероятно ще отнеме 1 година. Доколкото не всички регистри все още са достъпни служебно по електронен път", обясни Дончев.

По думите му не може да чакат 1 година, за да оправят процеса принципно из основи. "Затова се фокусираме върху местата, където административното обслужване е трудно, бавно и понякога мъчително за гражданите. Ще движим двата процеса паралелно", обеща той.

Дончев отбеляза, че едно от тези места безспорно е КАТ. "Всеки ден през КАТ-София минават по 2500 човека и около 900 автомобила. Безспорно обслужването там не е на нивото, на което искаме. Затова от няколко дни работим с колегите от МВР, експертите от Министерски съвет, за да видим какви краткосрочни мерки, буквално в следващите няколко седмици, да бъдат предприети, за да се облекчи обслужването", допълни вицепремиерът.

Той подчерта, че крайната цел е пълната електронизация и намаляване на повода да се ходи в самите администрации и да се ползва обслужване на гише. "Това ще отнеме обаче време. Затова мобилизацията сега е какво можем да сторим в следващите няколко седмици, за да стане обслужването по-леко за гражданите и да консумира по-малко време. Разчертали сме подобни мерки и реализацията им следва незабавно", каза още Дончев.

Водещи

Най-четени