Родители: Децата ни са в опасност, а никой не предприема действия 07.10 | 11:30

Един от засегнатите родители сподели пред Нова телевизия: "Всичко започна през декември 2022 година, когато в 6-о училище дойде дете със СОП. След няколко месеца класният ръководител напусна, защото просто не издържа."

От iNews.bg

Напрежението ескалира в 6-то столично училище, след като родители сигнализират за системен тормоз от страна на ученик със специални образователни потребности (СОП). Ситуацията достигна критична точка, карайки някои родители да обмислят отписване на децата си от учебното заведение.

Проблемът датира от декември 2022 година, когато въпросното дете се присъединява към класа. Оттогава, според твърденията на родителите, учебният процес е значително затруднен, а случаите на физическо и психическо насилие зачестяват.

Един от засегнатите родители сподели пред Нова телевизия: "Всичко започна през декември 2022 година, когато в 6-о училище дойде дете със СОП. След няколко месеца класният ръководител напусна, защото просто не издържа."

Друг родител разказа за сериозен инцидент, довел до медицинска намеса: "С моето дете бяхме в "Пирогов", защото въпросното момче го е ритнал в корема. Извадили сме експертизи, приложили сме документи пред ръководството, но засега институциите не могат да вземат адекватни мерки."

Тревожно е, че агресията не се ограничава само до съучениците. Според свидетелства на родители, дори учителският състав е бил обект на нападения. "Агресия проявява дори към учители. Преди време захапа ръката на единия заместник-директор, направо му откъсна месо и той напусна," споделя друг родител.

Директорът на училището, Адриян Николов, отказа телевизионно интервю, но увери, че администрацията работи усилено за разрешаване на проблема. Миналата година е била сформирана междуинституционална работна група с участието на представители от близо 10 различни организации. Обсъжда се възможността за индивидуална форма на обучение, но за реализирането ѝ е необходимо съгласието на родителите на детето със СОП.

От Министерството на образованието и науката (МОН) потвърдиха, че първата стъпка в подобни ситуации е създаването на експертна група за оценка на обстановката. Следващият етап включва интензивна работа с ученика от страна на психолози и педагогически съветници.

Случаят повдига важни въпроси относно интеграцията на деца със специални образователни потребности в общообразователната система и необходимостта от адекватни механизми за подкрепа както на тези ученици, така и на техните съученици и преподаватели.

Ситуацията в 6-то столично училище остава напрегната, докато всички заинтересовани страни търсят решение, което да гарантира безопасността и качественото образование на всички ученици.

Водещи

Най-четени