СЕМ призова: без реклами за дамски превръзки по време на вечеря 26.03 | 14:30
Със сигурност не е приятно, докато се храним, да гледаме как някой го мъчи диария
Съветът за електронни медии (СЕМ) апелира да бъдат ограничени по време на вечеря натуралистичните реклами, в които се представят физиологични дейности, съобщиха от регулатора.
СЕМ е обсъдил психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми, като дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, хемороиди и др.
Повод за обсъждането са множеството писма, сигнали и жалби от зрители, които възразяват остро срещу медийното планиране на тези реклами във време, в което българското семейство традиционно се храни.
Според СЕМ едва ли е от полза за рекламния бранш, ако посланията им създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията.
В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита, но тя не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията, а само по пътя на саморегулацията, посочват от СЕМ.
Водещи
-
Надзорният съвет на НОИ обсъжда проектобюджета
07.12 | 10:40
-
Външните министри на България и Украйна са обсъдили двустранното сътрудничество
Андрий Сибиха и Георг Георгиев са провели телефонен разговор
07.12 | 10:20
-
Наводнения в Бургаско - евакуираха хора, задействаха BG-Alert на няколко места
Има ли бедстващи хора и какви са щетите в региона
07.12 | 10:00
-
Земетресение от 7 по Рихтер разтърси Аляска
Епицентърът на труса е бил на дълбочина около 10 километра
07.12 | 09:45
Най-четени
-
Земетресение от 7 по Рихтер разтърси Аляска
Епицентърът на труса е бил на дълбочина около 10 километра
07.12 | 09:45
-
И днес времето остава мрачно и ветровито
Максималните температури ще са между 6° и 11°, в София - около 8°
07.12 | 09:00