След 4 години: Само по магистрала между София и Варна 01.05 | 13:58
Идеята за разширяване на „Тракия“ не е изоставена, предстоят геоложки проучвания, казва Нанков

През 2024 г. ще пътуваме по автомагистрала "Хемус" от София до Варна. Това е реалистичният срок. Ако сме оптимисти, можем да го съкратим. Предвидили сме всички възможности за забавяне на процедурите заради обжалвания. Това съобщи пред БТВ заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. И добави, че АМ "Хемус" е мечта не само за цяла Северна България, но и основен приоритет.
Нанков напомни, че за "Хемус" има осигурено финансиране от държавния бюджет. То е от излишъка с добрата фискална политика на финансовото министерство и с волята на правителството. Насочили сме максимално усилията на държавата и местната власт за нейното доизграждане, каза Николай Нанков.
Южната дъга на Софийския околовръстен път, дълга малко над 6,1 км, ще бъде пусната в цялост след август месец следващата година. Участъкът, който свързва АМ "Тракия" и Цариградско шосе с ж.к. "Младост", е един от най-натоварените в страната.
Процедурата за строителството на тунел под вр. Шипка е под условие при осигуряване на финансиране. Такова ще се търси по линия на бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура", чрез бъдещи постъпления от тол такси или други инструменти – европейски средства или заеми. Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, като се очаква тя да бъде намалена. Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.
На АМ "Струма" в момента се проектират и са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през Кресненското дефиле. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени - например към АМ "Европа", заедно с жп отсечката, което ще е доказателство за интегрирания и комплесен подход при определяне и изпълнение на транспортните проекти. Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.
Идеята за разширяване на АМ "Тракия" между София и Пловдив не е изоставена. Предстоят геоложки проучвания на трасето.
На въпрос дали ще има финансов ресурс за продължаване на програмата за саниране, както иска Камарата на строителите в България, Нанков каза, че "някои провъзгласили се за говорители на гражданското общество" като Мая Манолова още вчера са хвърлили обвинение, че вече е заделен ресурс и той ще бъде откраднат, което са пълни глупости. Зам.-министърът напомни, че програмата е изключително важна заради ефекта от нея за стандарта на живот на хората. Има механизми за нейното продължение, ще бъде подложена на обществен дебат - важно е да има политически и обществен консенсус, каза Нанков. И добави, че, ако приоритетните инфраструктурни проекти дават условия за работа на големите строителни компании, то в санирането участват малки и средни, регионални компании, които бързо осигуряват заетост на населението по места.
По отношение на искането на строителния бранш да може да се работи между 14 и 16 часа Нанков посочи, че промяната трябва да бъде подложена задължително на обществено обсъждане.
Водещи
-
Никога не ядосвайте тези зодии, за да не съжалявате!
15.06 | 14:00
-
50 българи чакат евакуация от Израел
Това съобщи в Пловдив министърът на външните работи Георг Георгиев
15.06 | 13:40
-
Тома Биков: Ако се породи една бежанска вълна, то тя ще мине от тук
По думите му единствените, които искат оставката на Митов са Възраждане и ПП
15.06 | 13:21
-
Прея с изповед: Била изоставена от майка си (ВИДЕО)
Певицата споделя пред Мон Дьо за липсата на родителска подкрепа, личната терапия и процеса по...
15.06 | 13:00
Най-четени
-
Борисов с остри критики към президента Радев
Лидерът на ГЕРБ остро нападна и ПП, че обикаляли по европейски държави да молят България да не...
15.06 | 11:20
-
Тръгнаха сезонните влакове от София до Бургас и Варна
Ето колко струват билетите и какво е разписанието им
15.06 | 10:00