София скара кандидат-кметовете на Варшава 23.08 | 13:14

В полската столица дават примери, за които говорим от години, казват от „Спаси София“

От iNews.bg

Гражданската организация "Спаси София” разпространи информация, за протичащ скандал в предизборната кампания на Варшава, касаещ качеството на градския транспорт в София. Патрик Яки - кандидатът, издигнат от управляващата партия PiS от няколко дена коментира бързото развитие на софийското метро и настоява, че София може да служи за пример за Варшава. Кампанията му, включваща суперлативи за градския транспорт в София е провокирала действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава, г-жа Рената Казновска, да изнесе презентация пред полски журналисти, представяща обективно сравнение на градския транспорт в двете столици.

В презентацията си г-жа Казновска описва същите притеснителни данни, за които Спаси София говори от години - метростанциите в София са по-къси, влаковете се движат на по-големи интервали, броят на новите трамваи е десетократно по-малък от този във Варшава и градският транспорт на София като цяло е по-бавен, по-неудобен, по-малко ползван и неинтегриран спрямо този в полската столица. В презентацията си, варшавският зам.-кмет по транспорта не пести критиките по отношение на политиката на Столичната община и констатира, че "наземния градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат”. "В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото” - коментират от Общината на Варшава.

Гергин Борисов от Спаси София припомня, че най-големите транспортни "успехи” на ръководената от г-жа Фандъкова администрация са намаляващото потребление на градския транспорт, въпреки над 1 милиард евро, инвестирани в разширението на метрото, както и систематичното унищожение на трамвайните трасета и увеличаващата се зависимост на софиянци от личния автомобил.

"Изказването на г-жа Казновска е показателно как изглеждат "успехите” на нашия кмет, когато са обективно сравнени не със световни първенци като Виена, Лондон или Париж, а с подобни на население източноевропейски столици”, коментира Борис Бонев от организацията. Според него тази оценка трябва да е повод да се замислим накъде сме тръгнали и какви са приоритетите ни. "Тъжно е, че все някой отвън трябва да се заговори за нас, за да осъзнаем какво ни се случва. Ние от години говорим същите неща, които г-жа Казновска изложи, но политиката на г-жа Фандъкова и нейният екип, да игнорира развитието на наземния градски транспорт не се променя.”

С пост в социалните мрежи Спаси София изрази несъгласието си грешките на София да се представят като успехи и отправи послание към кандидат-кмета на Варшава да преосмисли позицията си. "Г-н Яки, днес сте в София, за да хвалите транспортната ѝ политика. Преди да го направите, разходете се из нея, повозете се на наземния ѝ транспорт и преценете сам - искате ли такова бъдеще и за Варшава?”

Водещи