Спаси София искат подобрения по ключова автобусна линия 29.08 | 11:37
Прекратяване на концесията и поемане на 204 от Столичен автотранспорт иска гражданската организация

От гражданската организация Спаси София днес, за пореден път, поискаха спешни подобрения за автобусна линия №204. Те настояват изтеклата концесия с частния превозвач да бъде незабавно прекратена, а обслужването да бъде поето от Столичен автотранспорт. Активистите настояват за тази промяна, тъй като Столичната община е сключила неизгоден за гражданите договор, заради което няма как концесионерът да бъде накаран да обслужва линията със съчленени автобуси.
"Сегашните малки автобуси по никакъв начин не могат да се справят с огромния пътникопоток. Фактът, че те не разполагат с климатик и са постоянно претъпкани, прави пътуването още по-неприятно, особено през летните месеци. Столичната община сама си е вързала ръцете в договора с концесионера и не може да изисква от превозвача линията да се обслужва от съчленени автобуси. Концесията отдавна изтече, договорът трябва да се прекрати, а линията да се прехвърли към Столичен автотранспорт. Само така по 204 може да се появят нови, съчленени и климатизирани автобуси”, заяви Борис Бонев от Спаси София.
"Линия 204 е пример за това как управляващите, чрез сгрешената си транспортна политика, отблъскват пътниците от градския транспорт. Нима някой в Столична община смята, че може да увеличи ползването на градски транспорт при подобно отношение към пътниците? Всъщност това е най-добрият начин хората да се качат на автомобилите и да се увеличат задръстванията и замърсяването”, допълни Бонев.
"Трябва незабавно да се преразгледа начинът на управление на линия 204. Крайно време е Столичната община да осигури необходимия комфорт на пътуващите със съчленени автобуси с по-голям превозен капацитет. Много важно е да се изработи и ново, сгъстено разписание в час пик. Ние от Спаси София сме пращали десетки сигнали за необходимостта линия 204 да бъде ускорена, защото по трасето вече има бус ленти, но корекция в разписанието не е направена. В резултат, автобусите се влачат по празни бус ленти, което е неразбираемо и недопустимо. Пътниците страдат заради некомпетентността и незаинтересоваността на управляващите градския транспорт в София”, коментира и Гергин Борисов от Спаси София.
Водещи
-
Сомове, кефали и пъстърви радват риболовците в края на февруари
Зимният сезон не спира запалените риболовци, които продължават да отбелязват впечатляващи...
28.02 | 17:19
-
Радостин Василев: Къде са парите за магистрала "Хемус"?
"Аз като плевенчанин съм изключително щастлив, защото от много години чакаме тази магистрала...
28.02 | 16:59
-
Деца зарадваха лекари и пациенти за Баба Марта
Събитието донесе радост както на малките участници, така и на медиците и пациентите, които с...
28.02 | 16:30
-
Подменениха националните трибагреници на входа и изхода на Кърджали
Той допълни, че новите знамена са и символ на идващата пролет, като изрази увереност, че...
28.02 | 16:15
Най-четени
-
Деница Сачева: Няма уговорени мачове за регулаторите
"Бих се оттеглил от съдебната реформа, ако бях на мястото на Лена Бориславова, докато не...
28.02 | 09:46
-
Парламентът решава съдбата на четирима депутати от "Възраждане"
Прокуратурата иска сваляне на имунитетите им заради хулиганство и палеж
28.02 | 09:30
-
Разходите за пенсии за януари месец разходите за пенсии са в размер на 1 909,5 млн. лева.
Общият размер на отчетените трансфери (нето) по консолидирания бюджет на ДОО за януари 2025 г....
28.02 | 09:13
-
Защитата на Георги Георгиев отново поиска отвод на новия съдебния състав по случая “Дебора"
Адвокат Петко Кънев бе категоричен, че съставът е предубеден и не е безпристрастен.
28.02 | 11:45