Спаси София искат подобрения по ключова автобусна линия 29.08 | 11:37
Прекратяване на концесията и поемане на 204 от Столичен автотранспорт иска гражданската организация

От гражданската организация Спаси София днес, за пореден път, поискаха спешни подобрения за автобусна линия №204. Те настояват изтеклата концесия с частния превозвач да бъде незабавно прекратена, а обслужването да бъде поето от Столичен автотранспорт. Активистите настояват за тази промяна, тъй като Столичната община е сключила неизгоден за гражданите договор, заради което няма как концесионерът да бъде накаран да обслужва линията със съчленени автобуси.
"Сегашните малки автобуси по никакъв начин не могат да се справят с огромния пътникопоток. Фактът, че те не разполагат с климатик и са постоянно претъпкани, прави пътуването още по-неприятно, особено през летните месеци. Столичната община сама си е вързала ръцете в договора с концесионера и не може да изисква от превозвача линията да се обслужва от съчленени автобуси. Концесията отдавна изтече, договорът трябва да се прекрати, а линията да се прехвърли към Столичен автотранспорт. Само така по 204 може да се появят нови, съчленени и климатизирани автобуси”, заяви Борис Бонев от Спаси София.
"Линия 204 е пример за това как управляващите, чрез сгрешената си транспортна политика, отблъскват пътниците от градския транспорт. Нима някой в Столична община смята, че може да увеличи ползването на градски транспорт при подобно отношение към пътниците? Всъщност това е най-добрият начин хората да се качат на автомобилите и да се увеличат задръстванията и замърсяването”, допълни Бонев.
"Трябва незабавно да се преразгледа начинът на управление на линия 204. Крайно време е Столичната община да осигури необходимия комфорт на пътуващите със съчленени автобуси с по-голям превозен капацитет. Много важно е да се изработи и ново, сгъстено разписание в час пик. Ние от Спаси София сме пращали десетки сигнали за необходимостта линия 204 да бъде ускорена, защото по трасето вече има бус ленти, но корекция в разписанието не е направена. В резултат, автобусите се влачат по празни бус ленти, което е неразбираемо и недопустимо. Пътниците страдат заради некомпетентността и незаинтересоваността на управляващите градския транспорт в София”, коментира и Гергин Борисов от Спаси София.
Водещи
-
Димо Алексиев влиза в затвора за година и половина, реши съдът на първа инстанция
Ще си вземе шофьорската книжка малко след излизане от пандиза
30.07 | 21:00
Най-четени
-
Десислава Иванчева и нейната заместничка Биляна Петрова дадоха първо интервю след освобождаването си от затвора
Заплахи и притискания
30.07 | 10:59
-
Възпяха Десислава Иванчева в стихове
Тя е героиня във вдъхновената от Радой Ралин и Алеко книга "През Банкя до Харвард и назад" на...
30.07 | 15:00
-
Тази седмица влизат в сила ключови промени за движението по пътищата и за наказателната отговорност на шофьорите
Критики към новите мерки
30.07 | 09:59