Спаси София предлага довозваща до метрото автобусна линия в „Люлин“ 14.08 | 11:43
Фандъкова обеща 12 такива, а нито една все още не е заработила, казват от НПО-то

Градските активисти от Спаси София публикуваха свое предложение за въвеждане на довозваща автобусна линия в най-големия столичен квартал. По думите им люлинчани имат нужда от по-редовен и удобен довозващ градски транспорт от и до метрото. "Повече от 20 години минаха откакто в Люлин има метро, но наземният транспорт все още не е оптимизиран, така че да осигурява удобни връзки до всички микрорайони”, споделя Борис Бонев.
От Спаси София предлагат пускането на нова автобусна линия, която да свързва всички части на "Люлин" с трите метростанции. "В пиковите часове интервалите на движение на автобусите не трябва да са под 5 минути, с което ще се осигури равномерно и удобно довозване на гражданите от и до метрото. И през останалата част от деня автобусите трябва да са съобразени с движението на метрото, така че прекачването да се извършва максимално бързо и без излишно изчакване”, коментира Гергин Борисов от организацията.
От Спаси София призовават сегашното ръководство на Столичната община и ЦГМ да не допускат грешката да закупят минибуси с десетина места, които са с крайно недостатъчен капацитет за транспортирането на десетките хиляди жители на големите квартали като "Люлин", "Овча купел" или "Младост". "Смятаме, че предлаганата от нас довозваща линия в Люлин има потенциал да се ползва от над 30 000 пътници на ден. Затова, на първо време, тя трябва да се обслужва от единични автобуси, а при нужда да се пускат и съчленени, особено в интервалите между 7:00 и 9:00 ч, както и 17:00 и 19:00 ч.”, пишат от Спаси София в предложението си до общината.
Активистите припомнят, че кметът Йорданка Фандъкова и администрацията ѝ обещаха 12 довозващи линии да заработят още през 2012 г., когато беше пусната втората линия на метрото (М2). "През тези 7 години нито една от обещаваните линии не беше пусната и София продължава да има метро, до което се стига трудно. Глупаво е да построиш инфраструктура за милиарди и да не се пусне довозващ до метрото транспорт, който да направи ползването му удобно за повече граждани”, констатира Борис Бонев.
В публикацията си те припомнят, че това е поредното предложение за подобряване на градския транспорт в София, което организацията прави до Столичната община, но за съжаление управляващите остават глухи за необходимостта от подобрения. От Спаси София все още чакат отговори на предложените от тях линии 172 и 194, както и монтиране на спирков навес на спирката при метростанция "Г. М. Димитров" и освобождаване от коли на трамвайната спирка при Съдебната палата. "Тези подобрения можеше и трябваше да се случат отдавна. На управляващите им отнема месеци, понякога и години, за да изпълнят тези малки промени, което говори единствено за липса на заинтересованост и капацитет да се работи бързо и в интерес на гражданите. Това е разочароващо”, завършват активистите.
Водещи
-
Монтират обратно паметника на Христо Ботев във Враца
Това е и един от най-емблематичните монументи на поета-революционер в България. Според...
28.05 | 12:59
-
Борисов: Популизмът взима вече опасни размери в българската политика, особено след образуването на дело в Конституционния съд
Това заяви лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов в кулоарите на Народното събрание днес, коментирайки...
28.05 | 12:45
-
Делян Пеевски: Чакъров напусна файтона на номадите
Няма никаква изненада, заяви лидерът на "ДПС-Ново начало"
28.05 | 12:30
-
Асен Василев за приемане на еврото: Скок в цените няма да има
"Там, където се забелязва увеличение, е в цените на недвижимите имоти, а не на потребителските...
28.05 | 12:15
Най-четени
-
На прага на еврозоната: Кога ЕС ще одобри България за приемане на единната валута
Това означава, че след това министрите от Еврогрупата и първите европейски финансисти от...
28.05 | 10:26
-
Глобите за родители, които не запишат децата си на детска градина или училище, се увеличават
Това предвиждат предложени от МОН промени в закона за предучилищното и училищното образование.
28.05 | 09:59