Столична община взима €60 млн. от ЕИБ, за да довършва проекти 01.12 | 18:11

Кредитът ни трябва, за да довърши стратегическите обекти до 5 години, обяснява Фандъкова

От iNews.bg

Столична община планира изграждането на 10 стратегически обекта за транспортната инфраструктура на София. Това съобщи в профила си във Фейсбук кметът на града Йорданка Фандъкова, предаде БНТ.

За да успеем да завършим тези стратегически обекти за срок до 5 години, предлагаме взимането на инвестиционен заем от 60 млн. евро от Европейската инвестиционна банка, посочва в поста си Фандъкова. Кметът пояснява, че целта на външното финансиране е за кратък период от време да изградим инфраструктура, която е ключова за развитието на града десетилетия напред.

Сред планираните обекти са довършване на бул. "Тодор Каблешков" и бул. "Филип Кутев", които ще разтоварят чувствително трафика през центъра; изграждане на бул. "Копенхаген", което ще даде нова връзка на "Младост" с бул. "Цариградско шосе"; изграждане на бул. "Източна тангента"; както и изграждане на бул. "Рожен", който ще даде връзка на северните квартали с центъра.

Приоритетни са още разширяването на бул. "Ломско шосе"; реконструкция на бул. "Скобелев" и реконструиране на транспортния тунел под НДК; рехабилитация на тунела към "Люлин" (бул. "Царица Йоана") заедно с пътните платна и трамвайния път; обновяване на трамвайното трасе по бул. "Стамболийски" заедно с ремонт на пътните платна; и изграждане на Зеления ринг на София – от "Слатина" до Борисовата градина, което включва велоалея, места за спорт и почивка по трасето на старата жп линия.

За част от обектите вече има работни проекти, за други работното проектиране е на финала и вървят отчуждителните процедури, пояснява кметът. За всеки случай е подготвен и списък с пет резервни обекта, които да могат да заместят основен проект, ако все пак има забавяне.

Резервните обекти са изграждане на ул. "Войводина могила" в "Овча купел"; рехабилитация на бул. "Рожен" от надлеза при жп линията до надлез "Надежда"; рехабилитация на бул. "Джеймс Баучер" заедно с трамвайното трасе; изграждане на Западната тангента и възстановяване от бордюр до бордюр на улиците, по които в следващите години ще бъде изграждана канализация по програмата "Околна среда".

Водещи

Най-четени