Събират 100 хил. лв. за образованието на сираци 18.03 | 16:09

Започна второто издание на кампаниятa #steniskanabala

От Кристиан Костурков

За втора поредна година у нас ще се проведе благотворителната кампания за набиране на средства за образованието на абитуриенти, лишени от родителски грижи. Днес организаторите от "Мото-Пфое", заедно с партньорите им от Българския червен кръст, дадоха официалният старт на тазгодишното издание на благотворителната инициатива "С тениска на бала" (#steniskanabala). Както и през миналогодишното издание, желаещите да се включат в инициативата ще могат да си закупят някоя от специално изработените за кампанията дамски и мъжки тениски или пък да направят дарение според собствените си финансови възможности. Самите абитуриенти от Випуск 2015 пък могат да отидат на абитуриентските си балове именно с някоя от тези тениски, както направиха 533-ма зрелостници през 2014 г. Дарения пък могат да се направят както през сайта на кампанията, така и във всяко от представителствата на "Мото-Пфое" и БЧК в страната. Срещу дарението, минимумът за което е 20 лв., всеки човек или фирма ще получи някоя от тениските, като може да поръча и по-голямо количество. През тази година те са 6 вида, по 3 от дамския и мъжкия тип. Автори на атрактивния им дизайн са няколко млади български творци.

За кампанията "С тениска на бала 2015" организаторите са си поставили за цел да удвоят събраните през миналогодишното издание на инициативата близо 50 хил. лв., заяви изпълнителният директор на "Мото-Пфое" Атанас Фурнаджиев. Според думите му целта не е трудно постижима. Освен това още преди старта на кампанията вече са натрупани 17 хил. лв., дарени от приятели и партньори на Фурнаджиев и управляваната от него компания.

"Амбицията ни е да превърнем "С тениска на бала" в дългогодишна програма и в нея да се включват все повече хора", заяви мениджър маркетинг и комуникации на "Мото-Пфое" Светла Василева. Тя припомни, че със събраните през 2014 г. 48 776 лв. кампанията е помогнала на 19 абитуриенти без родителски грижи да започнат висшето си образование. През тази година средствата отново ще бъдат похарчени с такава цел. Според условията на инициативата, от събраните средства на аитуриент се отпускат по 2000 лв. стипендия за обучение във ВУЗ и по 500 лв. за придобиване на допълнителна квалификация в специализирани образователни центрове.

Освен БЧК, с подкрепата за кампанията и нейното популяризиране отново се заемат известни лица като Христо Мутафчиев, Йордан Краджов, Митко Павлов и много други. От Министерството на образованието и науката са поели ангажимент чрез регионалните инспекторати по образование да разпространят идеите и в различните училища, съобщи още Светла Василева. Месец преди старта на инициативата пък контакт с организаторите са потърсили учениците от 12 клас в столичното 97 СОУ "Братя Миладинови", които вече активно се включват в кампанията.

Водещи

Най-четени