Тел.112 трудно помага на хората - над 50% от сигналите към спешната линия нерегламентирани 11.02 | 14:48

Най-често възрастни по погрешка звънели на спешния номер

От iNews.bg

Операторите на спешния телефон 112 биват буквално заливани от нерегламентирани сигнали на гражданите. Статистиката показва, че оказването на  спешна помощ на нуждаещите се е силно затруднено, тъй като над половината обаждания са фалшиви или не са отговорност на телефон 112. 

Това стана ясно от думите на Малвина Биримирска от дирекцията "Национална система 112", предаде БТА.

Тя обясни, че в най-честите случаи става въпрос за възрастни хора или деца, които случайно са набрали номера. Не били рядкост  и обажданията от хора с психически отклонения или агресивни обаждания. Често хората звънели, за да излеят гнева си, без да съобщят за инцидент. 

В дирекцията са регистрирани дори случаи, в които някой се обажда, за да попита колко е часът или какво е времето. Едва 0,12% обаче от обажданията били зловредни. 

Подаването на сигнали за несъществуващи инциденти също е сред проблемите на дирекцията, който е и финансов, защото касае изразходването на излишен ресурс, посочи Биримирска. 

През миналата година на телефон 112 са били подадени над 5,3 млн. сигнала. Около 2,7 млн. от тях са били реални. Така за едно денонощие през 2014 г. Операторите са приемали средно по 14 590 обаждания. 

Водещи

Най-четени