Точно 3 г. минаха от трагедията край Своге! Виновни за смъртта на 20 души още няма 25.08 | 15:40
Силно притеснително е, че три години след катастрофата все още няма цялостен анализ, или поне намерение да се изготви такъв, на състоянието на пътната безопасност. Липсва и оценка на риска по българските пътища

На 25 август 2018 година автобус полетя по склона на пътя край Своге и 20 души загинаха.
И до днес обаче няма произнесени присъди, а през май тази година Софийският апелативен съд върна на прокуратурата делото за доразследване с мотива, че по него са ясни обвиненията само за шофьора Григор Григоров, се посочва в позиция, изпратена до колегите от сайта Varna24.bg от Европейският център за транспортни политики.
"Така изглежда напълно реална възможността той да остане единственият обвиняем, въпреки, че допреди 3 месеца те бяха повече. По-точно петима - всички, отговорни за качеството ремонта на пътя, за който пътни експерти доказаха, че не е отговарял на стандартите и също има вина за тежкия инцидент.
Петимата обвинени бяха изпълнителният директор на "Трейс София" Бисер Иванов, техническият ръководител на ремонта Иван Иванов, началникът на асфалтовата база в Костинброд Светослав Трифонов, строителният инженер от фирмата за надзор Михаела Томова и Стела Попниколова, шефка на дирекция в агенция "Пътна инфраструктура" по време на ремонта. Размисъл предизвиква и фактът, че само преди месец бе прекратено разследването срещу Светослав Глосов и Дончо Атанасов, шефове в АПИ по време на катастрофата.
Благодарение на активността и професионалната работа на експерти по пътна безопасност се появи надежда, че подходът при разследване на пътни инциденти ще се промени така, че да може да се установява до каква степен състоянието на инфраструктурата има съучастие в даден инцидент. А не по навик вината да се прехвърля единствено върху водача.
За съжаление на този етап резултат от усилията на тези независими експерти няма, както няма утеха и справедливост за близките на загиналите.
Силно притеснително е, че три години след катастрофата все още няма цялостен анализ, или поне намерение да се изготви такъв, на състоянието на пътната безопасност. Липсва и оценка на риска по българските пътища, въпреки появилата се надежда покрай разследването за станалото край Своге.
А това е въпрос на политическа воля, точно както и напредъкът в сътрудничеството между експертите от държавната администрация и тези от неправителствения сектор.
Надяваме се, че тези, които разполагат с властта да взимат решения в полза на обществото, няма да чакат поредната трагедия, за да предприемат епизодични действия. А веднага ще припознаят като приоритет гарантирането на безопасността по пътищата, както и на адекватна пътна инфрастуктура. Защото всички се движим по едни и същи пътища и не желаем 2-и епизод на "Своге", "ТИР преминал мантинелата на АМ "Тракия" и погубил шестима" и т.н.", се посочва в позицията, изпратена до медията ни.
Водещи
-
Прокурорският син от Перник вече не е издирван от полицията?
На 13 юни Михайлов-младши беше обявен за издирване от МВР заради отвличане и последвал побой...
15.09 | 16:15
-
Във Великобритания започва депортирането на мигранти с полети до Франция
Ескорти от частния изпълнител Mitie Care & Custody ще ги придружават по време на полета им
15.09 | 15:30
Най-четени
-
Премиерът Желязков: Учителите са най-уважаваните хора в нашето общество
По думите му над 20 процента от учителите са под 35 години и това е атестат, че все повече...
15.09 | 10:54
-
Румен Радев горд, че е част от вълнението на първия училищен звънец
Румен Радев завърши речта си с думите: "На добър час".
15.09 | 10:30
-
Алгафари: Митов не трябваше да се опитва да защитава имиджа на МВР
Пиар специалистът Нидал Алгафари заяви: „Румен Петков като кмет на Плевен бе подслушван,...
15.09 | 09:15
-
Радев: Съгласен съм с Борисов, че „Хемус“ ще ни струва двойно, първият път плащанията изтекоха в чували
"Разбира се, че ще ни струва двойно, аз съм съгласен с него, тъй като първият път плащанията...
15.09 | 11:30