Унгарска авиокомпания заряза трети ден пътници в София (СНИМКА) 31.08 | 11:39

40 души и днес не са допуснати на самолета на „Уиз еър” заради дублирани билети

От iNews.bg

За трети пореден ден пътници на авиокомпанията "Уиз еър” са блокирани на летище "София” заради повече продадени билети, отколкото са местата в самолетите им. Тази сутрин 40 души отново не са успели да се качат на самолета, за който имат билет. С предимство са настанени пътниците, които трябваше вчера да летят, но бяха върнати, оплакаха се потърпевши пред bTV.

Той уточни, че от компанията са му предложили обезщетение от 400 евро. Авиокомпанията потвърди пред телевизията, че е направила повече резервации от наличните места, но това било практика, тъй като рядко се явявали всички пътници за един полет.

Във вторник и сряда сутрешните полети до Лондон на авиокомпанията "Уиз еър” се оказват препълнени. От компанията намират бързо решение, като не пускат 25 души на борда без никакво обяснение.

"След като минахме всички проверки, бяхме спрени на последния контрол. Казаха да изчакаме, че ще пътуваме с обедния полет”, разказва шокирана пътничка.

1968995

Клиентите на "Уиз еър” са блокирани на летището до следващия полет, който е след 7 часа. Част от пътуващите в обедния полет също са свалени заради чакащите от сутринта.

Избирането на отпадналите ставало на случаен принцип.

"Дадохме нашите две места на една жена, която трябваше да отиде в болница. Тя просто се разплака, защото нямаше да може да стигне навреме”, споделя Цветелина, която трябвало да кацне в Лондон сутринта.

Пътниците без късмет са изумени от тото принципа, според който са избрани оставащите. Разказват, че майка на три деца също била от изоставените, а семейството се качило на самолета само с бащата.

По това време представител на "Уиз еър” на летище София няма. На блокираните пътуващи е отказан контакт с компанията.

"Казаха, ако искам да разговарям с представител на компанията, да пътувам до Унгария”, споделя с недоумение една от потърпевшите.

От "Уиз еър” посочват, че международните стандарти в авиосектора позволяват известно надвишаване на броя резервирани места (т. нар. overbooking), защото обикновено не всички пътници се явяват, а целта е да не остават празни места.

"Случаи, в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент и при подобна ситуация доброволци сред пътниците получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно. Или пътниците, които са се чекирали последни, са регистрирани за следващ полет и се компенсират съгласно законодателството за правата на пътниците.

"Уиз еър” искрено се извинява на всички засегнати пътници и полага всички възможни усилия да им осигури не само приятен престой на летището, но и да съдейства за удовлетворяването на всички техни нужди”, посочват от компанията.

От там обаче не се ангажираха с това кога ще се реши проблемът с връщането на пътници.

Водещи

Най-четени