Учат учители и възпитатели как да работят с деца от приемни семейства 09.08 | 10:41
1100 екипа ще работят по места за връщането на напусналите училищата

Учителите в детските градини и училищата ще могат да преминават обучения за нуждите на децата от приемни семейства. Такива модули ще бъдат включени в курсовете за допълнителна квалификация в областта на приобщаващото образование, каза днес зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева на среща с представители на Националната асоциация за приемна грижа. Тя пое ангажимент Министерството на образованието и науката да предостави на регионалните управления на образованието (РУО) информация за приемната грижа – какво представлява, какви са особеностите на децата от приемни семейства и др. Директорите на РУО ще трябва да я разпространят до детските градини и училищата в съответния район, добави тя.
Програмният мениджър на асоциацията Гинка Илиева обясни, че приемните деца трябва да бъдат подкрепяни и обучавани в училище съобразно техните индивидуални потребности. За това е необходимо и включването на специалисти от училищата при разглеждането на техните планове за грижи. При планирането на мярката за закрила, както и при плана за грижи за детето в приемно семейство, трябва да участва и педагогическата общност, ангажирана с училищната адаптация и представянето в училище, допълни тя.
Илиева представи примери на нетолерантно и не добро отношение към приемните деца в различни градове в страната. Деница Сачева пък беше категорична, че в образователните институции няма място за нетолерантност и дискриминация. Тя акцентира и върху извеждането на приобщаващото образование като приоритет на правителството.
"През ноември ще имаме национална среща за представяне и обмен на добри практики, която ще се осъществи с подкрепата на Европейската агенция за приобщаващо образование. Очакваме от съвместната работа на институциите по механизма за обхват и запазване на децата в образователната система да очертаят не само картата на проблемите по региони, но и да дадат интересни и работещи локални решения, които да подпомогнат както интеграцията на децата, така и родителите, и учителите в тяхната съвместна работа. Около 1100 екипа ще работят за записването или връщането на деца от уязвими групи в детските градини и училищата. Към тях спадат и децата от приемните семейства. Те също имат определени специфики – някои от тях имат по две семейства – биологично и приемно, други имат тежки дефицити от времето, което са прекарали по домове. Работата с тях изисква индивидуален и недискриминиращ подход", каза още зам.-министърът.
Водещи
-
Отвориха офертите за най-скъпата поръчка на МВР за патрулки
Джипове и мотори на високи цени
09.09 | 16:30
-
Корнелия Нинова: Проблемът в Русе е на прогнилото управление на Борисов
Остра критика към използването на случая в Русе
09.09 | 16:15
-
За втора седмица потребителската кошница остава 98 лв. 2
Той изтъкна, че на пазара има разнообразие от стоки. Сред най-дефицитните от доста време са...
09.09 | 16:00
-
Ивелин Михайлов за вота на недоверие: Надяваме да стане чудо и да падне правителството, както стана във Франция
"Опозицията, вместо да използва тази информация, за да събори правителството, те продължават...
09.09 | 15:45
Най-четени
-
Случаите на COVID-19 в страната се увеличават с 30% на седмична база
Как протича заболяването и кога да търсим лекар?
09.09 | 12:15
-
Морето взе още три жертви през последните три дни по Южното Черноморие
По трите случая са образувани досъдебни производства, а полицията продължава работата по...
09.09 | 09:45