Учат учители и възпитатели как да работят с деца от приемни семейства 09.08 | 10:41
1100 екипа ще работят по места за връщането на напусналите училищата

Учителите в детските градини и училищата ще могат да преминават обучения за нуждите на децата от приемни семейства. Такива модули ще бъдат включени в курсовете за допълнителна квалификация в областта на приобщаващото образование, каза днес зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева на среща с представители на Националната асоциация за приемна грижа. Тя пое ангажимент Министерството на образованието и науката да предостави на регионалните управления на образованието (РУО) информация за приемната грижа – какво представлява, какви са особеностите на децата от приемни семейства и др. Директорите на РУО ще трябва да я разпространят до детските градини и училищата в съответния район, добави тя.
Програмният мениджър на асоциацията Гинка Илиева обясни, че приемните деца трябва да бъдат подкрепяни и обучавани в училище съобразно техните индивидуални потребности. За това е необходимо и включването на специалисти от училищата при разглеждането на техните планове за грижи. При планирането на мярката за закрила, както и при плана за грижи за детето в приемно семейство, трябва да участва и педагогическата общност, ангажирана с училищната адаптация и представянето в училище, допълни тя.
Илиева представи примери на нетолерантно и не добро отношение към приемните деца в различни градове в страната. Деница Сачева пък беше категорична, че в образователните институции няма място за нетолерантност и дискриминация. Тя акцентира и върху извеждането на приобщаващото образование като приоритет на правителството.
"През ноември ще имаме национална среща за представяне и обмен на добри практики, която ще се осъществи с подкрепата на Европейската агенция за приобщаващо образование. Очакваме от съвместната работа на институциите по механизма за обхват и запазване на децата в образователната система да очертаят не само картата на проблемите по региони, но и да дадат интересни и работещи локални решения, които да подпомогнат както интеграцията на децата, така и родителите, и учителите в тяхната съвместна работа. Около 1100 екипа ще работят за записването или връщането на деца от уязвими групи в детските градини и училищата. Към тях спадат и децата от приемните семейства. Те също имат определени специфики – някои от тях имат по две семейства – биологично и приемно, други имат тежки дефицити от времето, което са прекарали по домове. Работата с тях изисква индивидуален и недискриминиращ подход", каза още зам.-министърът.
Водещи
-
Деница Сачева: Бюджет 2026 ще бъде предизвикателство
Няма да подкрепим текстове, които да правят журналистиката престъпление, категорична е тя
12.10 | 18:00
-
Петима задържани в Огняново по подозрение в купуване на гласове
Частични местни избори се провеждат в Пазарджик и Хасковско
12.10 | 17:40
-
Софийската топлофикация изтегля със седмица по-рано спирането на топлата вода
Дружеството предприема действия топлоподаването да бъде спряно от 13 октомври, вместо по...
12.10 | 17:20
-
Километрично задръстване на автомагистрала "Тракия"след предната катастрофа
Няма информация за пострадали
12.10 | 17:00
Най-четени
-
Държавата е основен работодател в една пета от общините
Това показва анализ на Института за пазарна икономика
12.10 | 10:00
-
Радан Кънев: Управляват ни кукли, това е фасадна демокрация
Евродепутатът допълни, че българите не вярват на съда, прокуратурата и правителството, което...
12.10 | 15:00
-
Румяна Бъчварова: Тече процес на концентрация на власт
Според нея мотивът може да изглежда като персонална санкция срещу президента, но истинският...
12.10 | 14:00