Учат учители и възпитатели как да работят с деца от приемни семейства 09.08 | 10:41
1100 екипа ще работят по места за връщането на напусналите училищата

Учителите в детските градини и училищата ще могат да преминават обучения за нуждите на децата от приемни семейства. Такива модули ще бъдат включени в курсовете за допълнителна квалификация в областта на приобщаващото образование, каза днес зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева на среща с представители на Националната асоциация за приемна грижа. Тя пое ангажимент Министерството на образованието и науката да предостави на регионалните управления на образованието (РУО) информация за приемната грижа – какво представлява, какви са особеностите на децата от приемни семейства и др. Директорите на РУО ще трябва да я разпространят до детските градини и училищата в съответния район, добави тя.
Програмният мениджър на асоциацията Гинка Илиева обясни, че приемните деца трябва да бъдат подкрепяни и обучавани в училище съобразно техните индивидуални потребности. За това е необходимо и включването на специалисти от училищата при разглеждането на техните планове за грижи. При планирането на мярката за закрила, както и при плана за грижи за детето в приемно семейство, трябва да участва и педагогическата общност, ангажирана с училищната адаптация и представянето в училище, допълни тя.
Илиева представи примери на нетолерантно и не добро отношение към приемните деца в различни градове в страната. Деница Сачева пък беше категорична, че в образователните институции няма място за нетолерантност и дискриминация. Тя акцентира и върху извеждането на приобщаващото образование като приоритет на правителството.
"През ноември ще имаме национална среща за представяне и обмен на добри практики, която ще се осъществи с подкрепата на Европейската агенция за приобщаващо образование. Очакваме от съвместната работа на институциите по механизма за обхват и запазване на децата в образователната система да очертаят не само картата на проблемите по региони, но и да дадат интересни и работещи локални решения, които да подпомогнат както интеграцията на децата, така и родителите, и учителите в тяхната съвместна работа. Около 1100 екипа ще работят за записването или връщането на деца от уязвими групи в детските градини и училищата. Към тях спадат и децата от приемните семейства. Те също имат определени специфики – някои от тях имат по две семейства – биологично и приемно, други имат тежки дефицити от времето, което са прекарали по домове. Работата с тях изисква индивидуален и недискриминиращ подход", каза още зам.-министърът.
Водещи
-
Politico: Унгария отхвърли проекта на ЕС за гаранции за сигурност на Киев
Според The New York Times, Тръмп възнамерява да обсъди с официални лица възможни мерки срещу...
03.03 | 15:00
-
Киселова от Шипка: Неизменно остава повелята да пазим Родината
Историческият връх е центъ на тържествата
03.03 | 14:30
-
Ужасът от COVID-19 възкръсва
Новият китайски вирус връща маските, удря най-вече децата
03.03 | 14:00
Най-четени
-
Честването на 3 Март в София: Програма
03.03 | 10:00
-
147 години свободна България: Честваме Деня на Освобождението
Честит празник на всички българи!
03.03 | 06:33
-
Жена е намушкана с нож в софийски трамвай
Пострадалата е откарана в „Пирогов”, нападателят е задържан
03.03 | 11:40