Учениците се жалват до Клисарова, не искат да повтарят класове 13.06 | 17:24

МОН е получило над 7000 писма със становища за новия Закон за училищното образование

От iNews.bg

Министерството на образованието и науката е получило над 7000 писма с различни становища във връзка с обществената дискусия за нов Закон за училищното образование. Това съобщи министърът на образованието и науката Анелия Клисарова.

Тя уточни, че това са становища от учители, родители, от организации и добави, че пишат дори и ученици от 12-и клас.

"Те дават мнения и това е много хубаво, защото законът е изключително важен и трябва цялото общество да има консенсус по него, за да бъде приет", посочи Клисарова.

По думите ѝ в тези становища много се дискутира въпросът за повтарянето на учениците между първи и четвърти клас – до кой клас трябва да се повтаря и трябва ли от четвърти клас, ако не са достатъчно подготвени учениците, да преминават в пети.

"Психолозите са на едно мнение по този въпрос, учителите са на друго мнение, а родителите също са раздвоени", коментира Клисарова.

Тя добави, че най-много мнения се обединяват около идеята, че към учениците в първи и втори клас не трябва да има толкова строги изисквания, но вече от трети и четвърти клас трябва да са по-строги.

"В становищата към законопроекта се поставя и въпросът за частните занимални, като мненията са да има по-строг контрол за тях. Има предложения за създаването на регистър за частните занимални, защото родителите се притесняват и искат да имат гаранция за качеството на образованието в тях", каза министърът.

В София и в големите градове няма достатъчно места в занималните в училищата. Клисарова посочи, че този проблем е заради желанието на директорите и на учителите да приемат повече паралелки и ученици, за да получат чрез делегирания бюджет на училището повече средства.

"Затова не остават свободни класни стаи за занималните, но всеки директор трябва да вземе оптималното решение за своето училище", коментира Анелия Клисарова.

Тя посочи, че за една година много неща са свършени, но отбеляза, че в образованието не могат да се правят толкова резки промени или бързи реформи, защото те трябва да бъдат сериозно обмислени, предаде БТА.

Водещи

Най-четени