Феноменът „електронно обучение” 06.04 | 07:50

Открива се първа международна конференция „Електронно, дистанционно...или обучението на 21-ви век” в СУ

От Кремена Бедерева

Интегралният университетски център за изследване, създаване и осигуряване на качествено електронно учене на Софийски университет инициира своята първа международна конференция, посветена на феномена "електронно обучение”. Тя ще се състои в периода 6-8 април в Ректората на Софийски университет. Началото й е в 9 часа днес в Аулата на Софийски университет.

Центърът за електронно обучение е създаден с финансовата помощ на Фонд Научни изследвания и Структурни фондове, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси”. Той се надгражда върху съществуващи звена в Софийски университет и обединява научно изследователската и преподавателска експертиза на академичния състав на най-стария и престижен университет в България в областта на теорията и практиката на електронното обучение.

С наименованието на конференцията "Електронно, дистанционно...или обучението на 21-ви век” се опитва да се провокира идеята за симбиозата на технологиите и обучението по начин, който ще направи тяхното разграничаване ненужно и невъзможно в близките десетилетия. Ученето с помощта на технологии и неговата мобилност и отвореност приемаме за иманентни характеристики на ученето на бъдещето. При това на близкото бъдеще.

Гост лектор на конференцията ще бъде Ричард Нос, професор по математика в Института по образование към Лондонския Университет и съпредседател на London Knowledge Lab, който ще изнесе пленарен доклад на тема: "Да научиш ненаучаемото - да преподаваш неподлежащото на преподаване" ("Learning the unlearnable, teaching the unteachable").

Широкият спектър от научна проблематика ще бъде представен в шест тематични секции:

 - Методологически, теоретични, практически, нормативни и технологически аспекти на интегриране на информационните и комуникационни технологии (ИКТ) в обучението;

 - Технологични решения за подпомагане и осигуряване на обучението;

 - Роля на технологиите за предоставяне на равен достъп до образование;

 - Качество на подпомогнатото от технологии учене и преподаване;

 - Добри практики на използването на ИКТ в разнообразен образователен контекст;

 - Подготовка на учителите за използване на технологиите обучението.

Темата на конференцията привлече интереса на водещи изследователи, млади учени, преподаватели и учители от всички степени на образованието. Включените в програмата доклади са обединени от логическата връзка теоретико-методологически и практически аспекти на електронното обучение.

Изключително ценни са добрите практики на използването на ИКТ, споделени от учителите, които са доказателство, не само за широкия спектър от възможности на ИКТ в образователния процес, но и за превръщането им в обект на изследване и педагогическо осмисляне.

В контекста на образователната реформа и концепцията на Министерството на образованието, младежта и науката от 22. 03. 2011 г. електронното обучение вече не трябва да се възприема като иновационно решение, а една от възможностите за повишаване качеството на образователния процес, за осигуряване на равен достъп до образование и за създаване на привлекателна и ангажираща образователна среда.

Водещи

Най-четени