Хората с увреждания: Транспортът е недостъпен за нас 24.09 | 13:55
В София специализираният транспорт за хора с увреждания е крайно недостатъчен
Положението с обществения транспорт за хората с увреждания действително е плачевно, оплаква се Капка Панайотова, изпълнителен директор на Центъра за независим живот.
Тъй като автобусният транспорт е изцяло частен, държавата е задължена да следи за достъпността на автобусите на частните превозвачи, но тя не си гледа задълженията, критикува Панайотова.
БДЖ има един или два влака – единият е за Бургас и тръгва в 6:00 ч. сутринта от София, когато пък няма достъпен градски транспорт в столицата, така че хората стигат много трудно до него.
"В столицата има автобуси, които са с метални платформи на панти, но те много рядко се използват, защото водачите не са обучени, не се контролират за начина, по който спират по спирките. За да може да се използва тази метална платформа, автобусът трябва да бъде спрян съвсем до бордюра, така че тя, като се отвори, да падне върху бордюра и човекът да влезе с количка. Освен това водачът трябва да слезе, за да отвори рампата, тъй като тя не е автоматизирана. Това отнема доста време, поради което естествено се появяват напрежения между пътниците, водачът негодува и се получава доста неприятна картина”, заяви Панайотова в интервю за агенция "Фокус".
По думите на Капка Панайотова има няколко линии в София, които са оборудвани с подходящи автобуси, но те са толкова малко и толкова ограничени, че хората продължават да разчитат в преобладаващата си част на специализирания транспорт.
"Специализираният транспорт се обслужва от 4 или 5 микробуса за 1,5-милионен град. Микробусите са много стари, непрекъснато някой е развален и де факто обслужването се извършва от два микробуса. За огромен град като София това е абсолютно недостатъчно. За сравнение в Бургас, който е 1/4 или 1/5 от столицата, има 8 специализирани оборудвани микробуса, които обикалят и обслужват хората с увреждания. Софийската управа не е зле да отиде и да се консултира, да получи съвет от бургаските си колеги”, коментира още изпълнителният директор на Центъра за независим живот.
Тъй като транспортът е елемент от общата европейска политика, от Центъра за независим живот са замислили да отправят жалба до Постоянната комисия към Европейския парламент (ЕП) по жалби и петиции на граждани, във връзка с драматично нарушените права у нас на придвижване на хората с увреждения, което е изконно човешко право, признато от ЕС.
Водещи
-
АП изезе с обширна статия за падането на кабинета Желязков и предсрочните избори
Новите избори, които ще са осмите от 2021 г., вероятно ще доведат до силно фрагментиран...
13.12 | 18:00
-
На извънреден събор: Дадоха мандат на ръководството на БЛС да подпише нов НРД
Ще се настоява за не по-малко от 10% ръст на цените на клиничните пътеки
13.12 | 17:40
-
Петър Чолаков: Вървим към втора фаза на избори след изборите
Ние сме си виновни, не Борисов и Пеевски - докато има балами, ще има и тарикати, категоричен е...
13.12 | 17:00
Най-четени
-
Бойко Борисов: В ГЕРБ никога не сме управлявали напук!
Лидерът на ГЕРБ бе на среща с членове и симпатизанти на партията в Силистра
13.12 | 10:00
-
Васил Божков: Ще финансирам младите да влязат в парламента
Бих подкрепил партия на президента Радев с две ръце, заяви биснесменът-политик
13.12 | 15:00
-
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Протестът беше заради потъпканото достойнство на българския народ, каза той
13.12 | 12:40
-
„Евро кабаре“ в 4 части за зрителите на БНТ за ЧНГ
13.12 | 11:40