Хората с увреждания искат градски автобуси до 10-годишна възраст 26.08 | 08:44
Предложението на Съюза на инвалидите в България е това да се случи до 2012 г.
Съюзът на инвалидите предлага от 2012 г. да се въведе критерий за 10-годишна възраст на градските автобуси.
Председателят на Съюза на инвалидите в България (СИБ) Красимир Коцев коментира, че ако критерият за 10-годишна възраст на автобусите се въведе от 2012 г., това ще означава масова подмяна на парка и силно навлизане на модерни, нископодови автобуси в градовете.
Според него по този начин значително ще се облекчи достъпа на хората с увреждания в градския транспорт, на възрастните и майките с детски колички. Организацията предлага всички кметства в България при обявяване на търг за отдаване на автобусни линии да залагат подобни условия.
По данни на СИБ от 1993 г. в Европа е забранена експлоатацията на градски автобуси, които не са нископодови. Поради тази причина е спряно производството им в ЕС, уверява Коцев, цитиран от БТА.
Има добри образци по отношение на достъпността в София и Варна, споделят от Съюза на инвалидите. От организацията приветстват опитите за снишаване на тротоари в столицата, за монтиране на платформи и звукова сигнализация към някои транспортни средства.
Най-трудно преодолима, по данни на СИБ, е третата врата в столичните тролейбуси. Трите стъпала са много стръмни и човек трябва да има две здрави ръце, за да ги изкачи, отбелязва Красимир Коцев.
Повече от половината от автобусите в София са нископодови. Те постепенно навлизат и в другите градове в страната, коментира пък Красимир Лалов, заместник-председател по търговските въпроси в Управителния съвет на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП).
По думите му вносителите и превозвачите трудно могат да бъдат упреквани, защото видът на превозното средство се определя от съответната обществена поръчка.
Голяма част от ползваните в момента автобуси са лизингови, с десетгодишен експлоатационен срок, което не позволява бързата им подмяна, посочи Лалов, цитиран от БТА.
Според него нископодовите автобуси също няма да решат проблема с качването на инвалидни колички. Тротоарите са на различна височина и много трудно ще бъдат синхронизирани с автобусите, смята браншовият ръководител. Освен това всяко пригаждане към МПС трябва да бъде сертифицирано, припомнят от сдружението.
НСБП призовава усилията да се насочат към развитие не на автобусния, а на екологичния транспорт в градовете. Според Лалов автобусите трябва да напуснат центровете на по-големите български градове и да обслужват само периферията им, което е отдавнашна европейска практика. Необходимо е те да бъдат заместени от тролейбуси и трамваи, а в столицата и от метрото, смятат от НСБП.
Водещи
-
Мъж уби майка си в шуменско село
Извършителят удрял 80-годишната жертва с различни предмети по жесток начин
29.10 | 19:30
-
На първо четене: В публичните предприятия ще има служител по почтеността
Те ще следят за корупция
29.10 | 19:15
-
Шефът на Държавния резерв: Има достатъчно горива в резерва
По закон агенцията трябва да поддържа запаси за 90 дни
29.10 | 18:40
Най-четени
-
Борисов след оттеглянето на Киселова: Оставка не се гласува, днес подписваме коалиционно споразумение
Той бе запитан дали е имало напрежение с БСП. "Не виждам какво напрежение има", отговори той.
29.10 | 11:16
-
Хотелиери и ресторантьори в Банско изразяват сериозни притеснения, че преходът към еврото в полунощ на 1 януари може да доведе до хаос
Според нея промяната е логична, но моментът е неподходящ:
29.10 | 10:15
-
Нова магнитна буря ни удря до часове
Освен за човешкото здраве, магнитната буря може да доведе до временни смущения в техническите...
29.10 | 10:45
-
Бюджетът на НЗОК - с 260 млн. евро по-висок от предвиденото
Сумата ще подсигури минимална заплата от 1860 евро за лекар без специалност
29.10 | 13:30