Хората с увреждания искат градски автобуси до 10-годишна възраст 26.08 | 08:44
Предложението на Съюза на инвалидите в България е това да се случи до 2012 г.

Съюзът на инвалидите предлага от 2012 г. да се въведе критерий за 10-годишна възраст на градските автобуси.
Председателят на Съюза на инвалидите в България (СИБ) Красимир Коцев коментира, че ако критерият за 10-годишна възраст на автобусите се въведе от 2012 г., това ще означава масова подмяна на парка и силно навлизане на модерни, нископодови автобуси в градовете.
Според него по този начин значително ще се облекчи достъпа на хората с увреждания в градския транспорт, на възрастните и майките с детски колички. Организацията предлага всички кметства в България при обявяване на търг за отдаване на автобусни линии да залагат подобни условия.
По данни на СИБ от 1993 г. в Европа е забранена експлоатацията на градски автобуси, които не са нископодови. Поради тази причина е спряно производството им в ЕС, уверява Коцев, цитиран от БТА.
Има добри образци по отношение на достъпността в София и Варна, споделят от Съюза на инвалидите. От организацията приветстват опитите за снишаване на тротоари в столицата, за монтиране на платформи и звукова сигнализация към някои транспортни средства.
Най-трудно преодолима, по данни на СИБ, е третата врата в столичните тролейбуси. Трите стъпала са много стръмни и човек трябва да има две здрави ръце, за да ги изкачи, отбелязва Красимир Коцев.
Повече от половината от автобусите в София са нископодови. Те постепенно навлизат и в другите градове в страната, коментира пък Красимир Лалов, заместник-председател по търговските въпроси в Управителния съвет на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП).
По думите му вносителите и превозвачите трудно могат да бъдат упреквани, защото видът на превозното средство се определя от съответната обществена поръчка.
Голяма част от ползваните в момента автобуси са лизингови, с десетгодишен експлоатационен срок, което не позволява бързата им подмяна, посочи Лалов, цитиран от БТА.
Според него нископодовите автобуси също няма да решат проблема с качването на инвалидни колички. Тротоарите са на различна височина и много трудно ще бъдат синхронизирани с автобусите, смята браншовият ръководител. Освен това всяко пригаждане към МПС трябва да бъде сертифицирано, припомнят от сдружението.
НСБП призовава усилията да се насочат към развитие не на автобусния, а на екологичния транспорт в градовете. Според Лалов автобусите трябва да напуснат центровете на по-големите български градове и да обслужват само периферията им, което е отдавнашна европейска практика. Необходимо е те да бъдат заместени от тролейбуси и трамваи, а в столицата и от метрото, смятат от НСБП.
Водещи
-
Българите се нареждат на трето място сред 30 европейски страни по продължителност на живота в добро здравословно състояние
Те живеят в добро здраве средно 68,6 г., като страната ни е изпреварвана по този показател от...
08.08 | 14:45
-
Огънят в Сакар взе невинни жертви
Природозащитниците апелират да не бъдем безразлични, защото природата няма втори шанс.
08.08 | 14:30
-
Стотици сигнали за пожари блокираха 112
От МВР напомнят, че при големи бедствия и катаклизми, трафикът от обаждания към 112 рязко се...
08.08 | 14:15
-
Осигуряват чиста вода за детски градини и социални центрове в Плевен
"Общината е направила допитване до всички детски и социални заведения за проблеми, свързани с...
08.08 | 14:00
Най-четени
-
Дебора: За мен пускането Георги за 10 000 лева е просто абсурдно
"Смятам, че това е подигравка не само за мен, а и за жените, които биват насилвани от мъжете...
08.08 | 09:15
-
От днес, 8 август, цените на стоките и услугите в България трябва да са представени в две валути – и в лева, и в евро
Етикетите трябва да показват с еднакъв шрифт двете цени, но няма изискване коя да е водеща –...
08.08 | 09:59
-
Рачев: За този уикенд ни очаква доста топло и сухо време
Този юли е бил третият най-топъл юли от началото на измерванията
08.08 | 09:45