Хърватският премиер - първото рекламно лице на дънки "Рила" 12.02 | 13:57

Това каза премиерът Бойко Борисов след среща с хърватския си колега в Министерски съвет

От Ивелина Георгиева

Хърватският премиер Зоран Миланович е едно от първите рекламни лица на българска продукция. Като е бил малък, е идвал с майка си на почивка в България и е купувал дънки "Рила". Това каза премиерът Бойко Борисов след среща с  хърватския си колега в Министерски съвет.

Борисов добави, че Миланович бил първият хърватин с български дънки "Рила".

На срещата двамата са обсъдили редица теми от икономически и исторически характер. Българският премиер подчерта, че са направили обстоен преглед на съседните държави - Сърбия и Македония. Борисов поясни, че напредваме много в добросъседството си с Македония и винаги сме се отнасяли приятелски към тях.

За срещата в Европейския съюз по време на обсъждането на бюджета, Борисов каза, че българските и хърватските интереси са били защитени по най-добрия начин. По думите на премиера България може да се похвали с това, че е получила повече пари във финансовата рамка, защото спазва финансова дисциплина, има нисък външен дълг, успешно усвоява еврофондовете и изпълнява маастрихтски критерии.

Борисов пожела на всички останали държави да спазват финансова дисциплина и да я приведат на необходимото ниво, защото така няма да има кризи.

Хърватският колега подкрепи Борисов относно изпълнението на спазването на финансовата дисциплина, защото по думите на Миланович "безплатен обяд не съществува".

България и Хърватия ще развиват сътрудничество във всяко едно отношение, защото няма проблеми между двете държави, посочи българският премиер. По думите му нищо не възпира туризма, инвестициите, движението на стоки и товари.

"Още в XІІ век търговците от Дубровник са имали възможност да продават, да купуват без мито и без такси. Ние сме заедно с Хърватия и Дубровник още от времето на царете", коментира премиерът.

Борисов даде пример с инфраструктурата и изграждането на магистралите с това, че Хърватия е направила близо над 1000 км магистрали със заеми, които сега трябва да връща, докато България е облагодетелствана, защото държавата плаща само 20% от финансирането на инфраструктурните проекти, а останалите са по еврофондове.

Водещи

Най-четени