ЧЕЗ не спира тока на хора, пожелали разсрочено плащане 07.03 | 11:12

Директорът на дружеството не се притеснява от отнемане на лиценза

От Ралица Стоянова

"В момента ЧЕЗ не прекъсва захранването на клиенти, които са подали заявление за разсрочено плащане или сигнал за проверка". Това каза регионалният мениджър на ЧЕЗ за България Петър Докладал в интервю за БТА.

Той обясни, че компанията иска да помогне да се намали социалното напрежение и проверява всяка една жалба индивидуално. Досега са проверени 9 000 жалби от 10 000 постъпили и в 1% от тях (около 90 случая) са констатирани грешки при отчитането на енергията.

"Извинявам се от името на компанията на тези наши клиенти и ги уверявам, че ще бъде направена корекция. Ако се наложи да се възстановяват суми, те ще бъдат върнати на клиентите", каза още Докладал.

Намалението на цената на електроенергията от 5 март е почти изцяло за сметка на електроразпределителните дружества. ЧЕЗ изпълнява това решение и започна извънредно отчитане на електромерите, обяснява директорът на дружеството.

"Искам да оценя коректността на нашите клиенти - българите са отговорни хора", каза още Докладал. "Разбирам икономическата ситуация в страната и колко е трудно да се плащат сметките, но електроразпределителните дружества са само една брънка във веригата - от 100 лв. сметка за ток към нас идват само 9,28 лв.", добави той. След новата цена на тока сумата е още по-малка.

Докладал каза още, че няма притеснения, че ще бъде отнет лиценза на ЧЕЗ в България. "Категорично заявявам, че спазваме законите на България. Ще се съобразим с препоръките на ДКЕВР. Ще направим всичко възможно да убедим регулатора в това, че си заслужава да не ни отнема лиценза и да продължим дейността си в България", каза още той.

Водещи

Най-четени