Шофиране в зимни условия: как да караме на заснежени и заледени участъци? 04.03 | 09:20
Най-важното на пътя е да запазим самообладание
Важни съвети за шофиране в преходното време между зимата и пролетта. В следващия репортаж обръщаме внимание на шофьорите - какви грешки се допускат при шофиране на заснежени и заледени участъци и как да ги избягваме...Най-важното на пътя е да запазим самообладание, ако попаднем в критична ситуация. Основната грешка, която допускаме в момент на паника, е да махнем крака от газта, докато колата е още в движение. Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "Първата грешка, която допуснах е, че си върнах рязко крака от газта в завой, което е строго забранено. Най-често срещания навик е да почнат да въртят волана на едната страна, на другата страна и става така наречения камшик. Воланът не завива колата, физичните закони завиват колата."
Друга грешка при неочаквана ситуация на пътя, е рязкото и продължително натискане на спирачката, което блокира гумите на колата. Опасни са и грубото подаване на газ, влизането в завой с висока скорост и износените гуми. А най-страшен на пътя е така нареченият "черен лед".Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "Асфалтът е чист, няма сняг, но се хлъзга. Температурите са много ниски, на предния ден е леко валяло или е паднала роса и се заледява и нищо не се вижда."
Затова експертите съветват преди да тръгнем на път, да тестваме автомобила си.Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "Веднага тръгне ли с колата трябва да направи няколко теста за сцеплението на пътя. Тръгваш и биеш спирачки, за да видиш дистанцията на спиране."
За да сме сигурни на пътя, трябва и добре да познаваме колата си, както и да знаем какъв е видът на предавката ѝ. Най-труден за овладяване е автомобил от типа 4 по 4, а най-разпространени са автомобилите с предна предавка. Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "При предното предаване, колкото повече газ ѝ даваш, тя толкова повече предницата отива към външната част на завоя."
За да избегнем пързаляне на колата, основното правило е да намалим скоростта с минаване на по-ниска предавка и да не правим резки движения с волана. А ако попаднем в критична ситуация да запазим спокойствие.
Водещи
-
Европа губи политическо водачество и се превръща в бюрократичен център
"Изчезва онази роля на Европа, която тя е поела още от Просвещението - да определя...
16.11 | 18:00
-
Стартира подписка за референдум дали България да стане президентска република
Това обяви бившият депутат от БСП в 44 Народно събрание Красимир Янков
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Терзиев: Изключително доволен съм от първата година на мандата си
По думите на столичния кмет София не е била в застой
16.11 | 12:00
-
Радев: България и Азербайджан имат потенциал за дългосрочни партньорства
Българският президент посети Баку за участие в 29-ата сесия на Конференцията на страните по...
16.11 | 11:00
-
Психичноболни сеят страх в центъра на София
Актрисата Весела Бабинова срещнала един, свекърва й - друг
16.11 | 14:30
-
"Възраждане": Категорично сме против "отвързването" на МРЗ от средната работна заплата
От политическата сила ще съобщят позицията си на среща със служебния министър на финансите...
16.11 | 09:45