Шофиране в зимни условия: как да караме на заснежени и заледени участъци? 04.03 | 09:20

Най-важното на пътя е да запазим самообладание

От iNews.bg

Важни съвети за шофиране в преходното време между зимата и пролетта. В следващия репортаж обръщаме внимание на шофьорите - какви грешки се допускат при шофиране на заснежени и заледени участъци и как да ги избягваме...Най-важното на пътя е да запазим самообладание, ако попаднем в критична ситуация. Основната грешка, която допускаме в момент на паника, е да махнем крака от газта, докато колата е още в движение. Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "Първата грешка, която допуснах е, че си върнах рязко крака от газта в завой, което е строго забранено. Най-често срещания навик е да почнат да въртят волана на едната страна, на другата страна и става така наречения камшик. Воланът не завива колата, физичните закони завиват колата."

Друга грешка при неочаквана ситуация на пътя, е рязкото и продължително натискане на спирачката, което блокира гумите на колата. Опасни са и грубото подаване на газ, влизането в завой с висока скорост и износените гуми. А най-страшен на пътя е така нареченият "черен лед".Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "Асфалтът е чист, няма сняг, но се хлъзга. Температурите са много ниски, на предния ден е леко валяло или е паднала роса и се заледява и нищо не се вижда."

Затова експертите съветват преди да тръгнем на път, да тестваме автомобила си.Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "Веднага тръгне ли с колата трябва да направи няколко теста за сцеплението на пътя. Тръгваш и биеш спирачки, за да видиш дистанцията на спиране."

За да сме сигурни на пътя, трябва и добре да познаваме колата си, както и да знаем какъв е видът на предавката ѝ. Най-труден за овладяване е автомобил от типа 4 по 4, а най-разпространени са автомобилите с предна предавка. Васил Жеков - автомобилен пилот в "Рали училище "Павел Жеков": "При предното предаване, колкото повече газ ѝ даваш, тя толкова повече предницата отива към външната част на завоя."

За да избегнем пързаляне на колата, основното правило е да намалим скоростта с минаване на по-ниска предавка и да не правим резки движения с волана. А ако попаднем в критична ситуация да запазим спокойствие. 

Водещи

Най-четени