Ще донесе ли мръсният въздух по-високи данъци за старите коли? 05.02 | 10:20
Ще плащаме ли повече заради вредните газове?

Възможно ли е мерките срещу мръсния въздух да доведат до по-високи данъци за старите коли, които най-много замърсяват околната среда? В края на миналата седмица финансовият министър Владислав Горанов обяви, че сме се превърнали в "гробницата на Европа”. Купуваме "втора ръка” коли със съмнително качество, каза той пред депутатите и отвори дебат за данъка на старите коли. Как ще се отрази това? Ваня Григорова от КТ "Подкрепа” подчерта, че не е ясно какво точно се предлага – увеличение на данъка на старите автомобили или намаляване на този за по-новите. Тя каза, че в момента има отстъпка за коли, които отговарят на определени екологични изисквания "Единственият дебат, който можем да проведем в момента е, дали на колите, които са по-мощни, тъй като на тях не се прави отстъпка, дали трябва да им се прави”, каза тя. Христо Христов от Асоциацията на вносителите на автомобили заяви, че дебатът е закъснял, а формулата за определяне на пътния данък е "нелогична и много остаряла”. "Трябва да се спазят и двата принципа – по-малък данък за новите автомобили и по-голям за старите”, подчерта той и добави, че има "съответните механизми и евростандарти”. Освен това всеки евростандарт е обвързан не само с норми на екологичност и с норми на безопасност, според него. "Не би трябвало да разглеждаме въпроса дали трябва да си купим нова или стара кола”, каза той. "Идеята е, че в България облагането на автомобилите се прекратява на 14-тата година и се получава един феномен вечен автомобил, който е в страната и данъкът му е един и на 14-тата и на 30-тата година”, каза той. "Колите над 14 г. не спират да плащат”, каза Ваня Григорова от КТ "Подкрепа”. "От социална гледна точка, наистина старите коли в България са прекалено много, но в държава, в която хората са най-бедни в целия ЕС, и в която неравенството е най-голямо няма как да е другояче”, каза тя. Тя подчерта, че налагането на такъв данък ще е нелогично, тъй като има заложени мерки в Закона за насърчаване на заетостта, по които се плаща за гориво. Новата мярка ще нулира гореспоменатата, каза тя. Тя каза, че въвеждането на необлагаем данъчен минимум и намаляването на ДДС на стоките от първа необходимост "донякъде ще компенсира” мерките за чист въздух. "В момента има отстъпки, но те са за тези автомобили, които са под Евро 3 стандарт и нагоре, които е на 18 години”, каза Христо Христов. "Не е нормално да има отстъпки за коли на 18 години”. Той подчерта, че трябва да се измисли нова формула, която да стимулира новите коли.
Водещи
-
България към РСМ: Консенсусът в ЕС е непроменим, време е за изпълнение на ангажиментите
България изразява нарастваща загриженост относно продължаващото неизпълнение от страна на...
02.09 | 17:59
-
Инцидентът с трамвай: Щетите са за 50 000 лв., ще санкционират ватмана
По думите му не е редно ватманът да слиза да си купува кафе, но това е честа практика.
02.09 | 17:40
-
Реджеп Ердоган: Путин и Зеленски все още не са готови за лидерска среща
Загриженост за ситуацията в Газа
02.09 | 17:20
-
Здравните власти в Румъния регистрират съществено нарастване на случаите на COVID-19
Националният институт за обществено здраве съобщи, че през седмицата 18-24 август са били...
02.09 | 16:45
Най-четени
-
Южнокорейският рапър и певец Psy е арестуван
47-годишният музикант поднесе извинение след ареста си по подозрение в незаконно придобиване...
02.09 | 10:30
-
НОИ превежда майчински и болнични
Ще бъдат захранени и сметките на хората с временна нетрудоспособност /в болнични/
02.09 | 11:59
-
Терзиев: Ще изискам спешни мерки за гарантиране на безопасността на градския транспорт
"Гражданите трябва да се движат спокойно и с доверие, че системата работи за тяхната...
02.09 | 11:15
-
Министър Вълчев предлага учебният ден да започва по-късно
Предизвикателства с двусменното обучение
02.09 | 14:00