Ще донесе ли мръсният въздух по-високи данъци за старите коли? 05.02 | 10:20
Ще плащаме ли повече заради вредните газове?

Възможно ли е мерките срещу мръсния въздух да доведат до по-високи данъци за старите коли, които най-много замърсяват околната среда? В края на миналата седмица финансовият министър Владислав Горанов обяви, че сме се превърнали в "гробницата на Европа”. Купуваме "втора ръка” коли със съмнително качество, каза той пред депутатите и отвори дебат за данъка на старите коли. Как ще се отрази това? Ваня Григорова от КТ "Подкрепа” подчерта, че не е ясно какво точно се предлага – увеличение на данъка на старите автомобили или намаляване на този за по-новите. Тя каза, че в момента има отстъпка за коли, които отговарят на определени екологични изисквания "Единственият дебат, който можем да проведем в момента е, дали на колите, които са по-мощни, тъй като на тях не се прави отстъпка, дали трябва да им се прави”, каза тя. Христо Христов от Асоциацията на вносителите на автомобили заяви, че дебатът е закъснял, а формулата за определяне на пътния данък е "нелогична и много остаряла”. "Трябва да се спазят и двата принципа – по-малък данък за новите автомобили и по-голям за старите”, подчерта той и добави, че има "съответните механизми и евростандарти”. Освен това всеки евростандарт е обвързан не само с норми на екологичност и с норми на безопасност, според него. "Не би трябвало да разглеждаме въпроса дали трябва да си купим нова или стара кола”, каза той. "Идеята е, че в България облагането на автомобилите се прекратява на 14-тата година и се получава един феномен вечен автомобил, който е в страната и данъкът му е един и на 14-тата и на 30-тата година”, каза той. "Колите над 14 г. не спират да плащат”, каза Ваня Григорова от КТ "Подкрепа”. "От социална гледна точка, наистина старите коли в България са прекалено много, но в държава, в която хората са най-бедни в целия ЕС, и в която неравенството е най-голямо няма как да е другояче”, каза тя. Тя подчерта, че налагането на такъв данък ще е нелогично, тъй като има заложени мерки в Закона за насърчаване на заетостта, по които се плаща за гориво. Новата мярка ще нулира гореспоменатата, каза тя. Тя каза, че въвеждането на необлагаем данъчен минимум и намаляването на ДДС на стоките от първа необходимост "донякъде ще компенсира” мерките за чист въздух. "В момента има отстъпки, но те са за тези автомобили, които са под Евро 3 стандарт и нагоре, които е на 18 години”, каза Христо Христов. "Не е нормално да има отстъпки за коли на 18 години”. Той подчерта, че трябва да се измисли нова формула, която да стимулира новите коли.
Водещи
-
"Галъп": Президентът дебне в засада
Знамената на т. нар. партии от демократичната общност изгарят едно след друго, казва...
27.06 | 17:59
-
Гуцанов: Най-важно е сляпо-глухите хора да бъдат приобщени чрез социалните предприятия
По думите на министъра приобщаването на тази група може да стане чрез социалните предприятия,...
27.06 | 17:40
-
Нов нелегален "дом на ужасите": Изясняват чия собственост е обектът
Домът никога не е разполагал с лиценз, заяви вчера социалният министър Борислав Гуцанов
27.06 | 17:20
-
В България гнездят 47 двойки от застрашения в световен мащаб царски орел
За сравнение преди 25 години те са били едва осем
27.06 | 17:00
Най-четени
-
Ивелин Михайлов направи остри изявления срещу управлението в България
Критики към политически лидери
27.06 | 12:15
-
Радев пита: Къде са парите – за свлачища, язовири
На въпрос дали критиките му са насочени към лидера на партия ГЕРБ Бойко Борисов, Радев...
27.06 | 14:15
-
Започнаха нови ремонтни дейности по автомагистрала "Тракия"
Завършване на ремонта край Сливен
27.06 | 09:59
-
Дъжд от оставки в ПП
А идеите и принципите, които обединяваха хората по структурите в страната, сякаш останаха на...
27.06 | 12:59