Ще донесе ли мръсният въздух по-високи данъци за старите коли? 05.02 | 10:20
Ще плащаме ли повече заради вредните газове?

Възможно ли е мерките срещу мръсния въздух да доведат до по-високи данъци за старите коли, които най-много замърсяват околната среда? В края на миналата седмица финансовият министър Владислав Горанов обяви, че сме се превърнали в "гробницата на Европа”. Купуваме "втора ръка” коли със съмнително качество, каза той пред депутатите и отвори дебат за данъка на старите коли. Как ще се отрази това? Ваня Григорова от КТ "Подкрепа” подчерта, че не е ясно какво точно се предлага – увеличение на данъка на старите автомобили или намаляване на този за по-новите. Тя каза, че в момента има отстъпка за коли, които отговарят на определени екологични изисквания "Единственият дебат, който можем да проведем в момента е, дали на колите, които са по-мощни, тъй като на тях не се прави отстъпка, дали трябва да им се прави”, каза тя. Христо Христов от Асоциацията на вносителите на автомобили заяви, че дебатът е закъснял, а формулата за определяне на пътния данък е "нелогична и много остаряла”. "Трябва да се спазят и двата принципа – по-малък данък за новите автомобили и по-голям за старите”, подчерта той и добави, че има "съответните механизми и евростандарти”. Освен това всеки евростандарт е обвързан не само с норми на екологичност и с норми на безопасност, според него. "Не би трябвало да разглеждаме въпроса дали трябва да си купим нова или стара кола”, каза той. "Идеята е, че в България облагането на автомобилите се прекратява на 14-тата година и се получава един феномен вечен автомобил, който е в страната и данъкът му е един и на 14-тата и на 30-тата година”, каза той. "Колите над 14 г. не спират да плащат”, каза Ваня Григорова от КТ "Подкрепа”. "От социална гледна точка, наистина старите коли в България са прекалено много, но в държава, в която хората са най-бедни в целия ЕС, и в която неравенството е най-голямо няма как да е другояче”, каза тя. Тя подчерта, че налагането на такъв данък ще е нелогично, тъй като има заложени мерки в Закона за насърчаване на заетостта, по които се плаща за гориво. Новата мярка ще нулира гореспоменатата, каза тя. Тя каза, че въвеждането на необлагаем данъчен минимум и намаляването на ДДС на стоките от първа необходимост "донякъде ще компенсира” мерките за чист въздух. "В момента има отстъпки, но те са за тези автомобили, които са под Евро 3 стандарт и нагоре, които е на 18 години”, каза Христо Христов. "Не е нормално да има отстъпки за коли на 18 години”. Той подчерта, че трябва да се измисли нова формула, която да стимулира новите коли.
Водещи
-
Борисов: Такъв хаос настана, че вече не знам кой е прав
"Добре, че имаше видеонаблюдение, дори и нарушения, но това, че се гласува, се вижда от...
12.03 | 10:59
-
ЦИК получи новите данни от изборите и ги засича с протоколите
Тази сутрин до 09:00 ч. те трябваше да бъдат изпратени на ЦИК. Експертите на комисията...
12.03 | 10:30
-
Експерти: Вотът е опорочен, конституционен преврат, да се хвърли държавата в хаос изглежда провокирано
Заради истерията около предишните избори е започнат процес, който никой не е знаел къде ще...
12.03 | 10:15
-
Трагичен инцидент отне живота на двама абитуриенти на 18 години при тежка катастрофа
По случая е образувано досъдебно производство, което ще изясни всички обстоятелства около...
12.03 | 09:59
Най-четени
-
Екатерина Михайлова: Тръгнали сме към дъното
Особено критично проф. Михайлова се отнесе към писмото, изпратено от прокуратурата до...
12.03 | 09:15
-
Костадин Костадинов: Време е за преосноваване на държавата!
"Напомням - КС взе решение да заличи гласуването в 7 секции и по този начин вкарва Двуличие в...
12.03 | 09:30
-
Трагичен инцидент отне живота на двама абитуриенти на 18 години при тежка катастрофа
По случая е образувано досъдебно производство, което ще изясни всички обстоятелства около...
12.03 | 09:59