Вижте какви са ползите за здравето от лука 14.06 | 14:15
Ако не го обичате, добре е да помислите отново
Лукът е странен зеленчук- или го обичате, или го мразите. Средно положение няма. Ако не обичате лук, добре е да помислите отново. Лукът е много полезен за здравето, така че е добра идея да го включите в менюто си.
Най-общо казано лукът е с ниско съдържание на калории и богат на калий и витамини B6 и C. Благодарение на хранителната си стойност, ниската цена и страхотен вкус, лукът присъства в повечето ястия и салати.
Другото хубаво на лука е, че можете да го съхранявате дълго в килера, стига да е тъмно и сухо и винаги да имате подръка ароматна добавка за готвене.
Ето какви са ползите за здравето от лука:
1. Лукът помага за подобряване на здравето на сърцето
Яденето на лук може да има здравословно въздействие върху сърдечно-съдовата система. По-конкретно, изследвания установиха, че полифенолът, наречен кверцетин, който се намира в лука, помага за намаляване на високото кръвно налягане и нивата на триглицеридите.
Лукът с по-тъмен цвят, като червен лук, съдържа най-високи количества кверцетин.
2. Лукът е богат на антиоксиданти, което го прави полезен за цялото тяло
Лукът е пълен с антиоксиданти, борещи се с болести и свободните радикали, които помагат за възстановяването и защитата на увредените клетки в тялото ви. Лукът е един от най-добрите източници на флавоноиди (включително кверцетин), фитохимикали с мощни антиоксидантни свойства.
Според изследване, публикувано в Journal of Agriculture and Food Chemistry, лукът съдържа най-малко 25 различни флавонола. "Червеният и жълтият лук са по-богати на тези антиоксиданти от другите видове лук. Всъщност жълтият лук може да съдържа почти 11 пъти повече антиоксиданти от белия лук", казва Сара Питернел, MNT, сертифициран диетолог.
Диета, богата на антиоксиданти, може да помогне за намаляване на възпалението и да намали увреждането, причинено от свободните радикали, което води до силна имунна система и по-добро цялостно здраве.
3. Лукът може да намали риска от рак
Проведени са някои изследвания за това как лукът може да играе важна роля за предотвратяване на рак. Проучване на Университета в Гвелф заключи, че червеният лук, по-специално, е най-ефективен за намаляване на раковите клетки при рак на дебелото черво и гърдата. Това отново се дължи на високите нива на кверцетин и антоцианин (друг вид антиоксидант флавоноид).
Водещи
-
Каримански за дефицита: Трудно е да се каже кое е вярното число
По думите му в Еврокомисията няма достатъчно информация, защото стъпват на по-стари данни
10.06 | 21:00
-
Гръмотевична буря застрашава мача на откриването на Мондиал 2026 в Мексико
Властите в Мексико Сити обявиха оранжев код за проливни валежи часове преди двубоя между...
10.06 | 20:45
-
Николай Пелтеков поема поста директор на Столичната дирекция на вътрешните работи
Досега той беше заместник-директор на СДВР
10.06 | 20:30
-
Вижте всички решения на кабинета "Радев" от днес
Правителството предлага Антоан Гечев за председател на Държавна агенция „Разузнаване“
10.06 | 20:16
Най-четени
-
Опозицията в НС скочи срещу спирането на военната помощ за Украйна
Според ГЕРБ, „Продължаваме промяната” и „Демократична България” този ход ще нанесе щети на...
10.06 | 13:10
-
И Радев потвърди: Военната помощ за Украйна спира, дали сме достатъчно
И той потвърди думите на военния министър
10.06 | 10:30
-
Всички атракциони в България ще спрат да функционират от 2 октомври
Новите правила бяха приети след трагичния инцидент с осемгодишно дете в Несебър, което падна...
10.06 | 11:30
-
Депутатите приеха на първо четене Закона за държавния дълг
Във вторник решиението беше прието и в бюджетната комисия
10.06 | 14:10