Затварят Дунав мост за ТИР-ове 08.04 | 17:54

Камионите минават реката край Силистра на платформа

От Десислава Маданска

Тежкотоварни автомобили над 10 тона няма да могат да се движат по Дунав мост поне за един месец. Причина е образувалото се разрушение в едното платно, като размерът на отвора е 50 см. Това заяви Георги Златев от агенция "Пътна инфраструктура" в Русе. Той пристигна в крайдунавския град заедно с експерти, за да се установят разрушенията по моста, докъде са достигнали като площ, както и да се види какви действия да се предприемат.

Разрушенията са в бетоновата част, а ремонта им изисква специални температурни режими, обясни Златев. Той добави, че мостът няма да бъде затварян напълно, като е осигурена сигнализация и пропускателен режим за безопасност.

Златев уточни, че първо трябва да се уточни какъв ще бъде типът на ремонта. За целта периодично се провеждат съвместни българо-румънски срещи.

Поправки от румънска страна е предвидено да започнат през лятото. Основно възстановяване на съоръжението може да се очаква, едва когато бъде пуснат Дунав мост 2.

Експертът посочи, че е хубаво да се помисли за междинен ремонт в най-кратки срокове, което да позволи възстановяване на движението. Затова и от агенцията препоръчват на шофьорите на ТИР-ове да ползват съседните гранични пунктове със северната ни съседка.

Той пресметна, че 60-годишното съоръжение е смятано за нормативен товар от 13 тона, а вече минавали машини, превозващи над 30 тона.

Край Русе вече се е оформила около опашка от ТИР-ове, дълга около 5 километра.

Заради пренасочения трафик са се образували задръствания в Силистра, тъй като фериботът, който свързва града с румънския Кълъраш не работи. Тежкотоварните камиони са прекарвани през реката на пригодени за целта платформа, бутана от малък плавателен съд. Заради

Областният управител на Силистра Николай Димов е поискал справка от "Гранична полиция" за броя на преминаващите през града автомобили. Ако се наложи ще бъдат създадени временни паркинги или автомобилите ще бъдат пренасочвани по други маршрути.

Водещи

Най-четени