Край на ходенето по гишета за издаване на документ 01.04 | 14:30
Кабинетът прие промени в Наредбата за административното обслужване

Най-накрая идва краят на дългите, сложни и изнервящи бюрократични процедури по издаването на документи за граждани и фирми от държавните и общински администрации. Това ще стане реалност много скоро с обнародването на новите облекчени процедури в Наредбата за административното обслужване, която кабинетът прие на днешното си редовно заседание.
Това означава, че ще можем бързо и улеснено да издаваме даден документ, който ни трябва, само от едно място като например общината, без чиновниците да ни препращат по различните инстанции и ведомства. Чиновниците вече нямат право да ни искат документация за данни, които са налични в системата.
Прилагането на бюрократичните облекчения обаче ще станат факт с публикуването на наредбата в "Държавен вестник", което ще е съвсем скоро, уточниха от пресцентъра.
Промените дават възможност на гражданите и бизнеса да подават заявления за предоставяне на някаква административна услуга към една единствена публична администрация, стига тя да предоставя тази комплексна услуга. Това ще улесни много хората като им спести време и разкарване, тъй като ще могат да заявят исканата услуга в най-близката до тях териториална администрация.
Така например, ако живеем във Варна и ни трябва документ, който досега можехме да получим само от централната администрация в столицата, вече няма да се разкарваме и губим дни за издаването му, а ще го заявим в областната администрация или в териториалните й звена, посочват вносителите на промените.
Службата, в която сме заявили документа - например общината, е задължена да издири наличната документация, която е необходима. Това са съществуващите в публичната система данни за нас още от раждането ни, които се съхраняват в различните служби. В заявлението си трябва да посочим документите, които трябва да бъдат открити, като свидетелство раждане, брак, съдимост и др. Администрацията, в която сме подали заявлението – в нашия случай близкото поделение на общината, трябва да издири цялата необходима информация и да я изпрати до компетентната централна администрация, която ще издаде документа.
Заявителят трябва да посочи и как иска да получи документа – лично или пък препоръчано по пощата, като поеме съответните пощенски разходи. Това много ще облекчи хората със здравословни проблеми, населението в малките селища и сънародниците ни зад граница.
Дава се възможност освен писмено, да заявяваме административни услуги и устно, което ще облекчи много хората с увреждания, възрастните и чужденците, които поради непознаване на езика, трудно се разбират с чиновниците зад гишето.
Водещи
-
Летище Бургас очаква ръст в броя на пътниците от Германия през този летен сезон с около 70 на сто.
Летище Бургас очаква ръст в броя на пътниците от Германия през този летен сезон с около 70 на...
16.05 | 17:59
-
Украинският президент призова за твърди санкции, ако преговорите в Истанбул се провалят
По-ниско ниво на руската делегация
16.05 | 17:40
-
Отлагат либерализацията на тока за неопределено време
Депутатите приеха промени в Закона за енергетиката, които запазват ролята на КЕВР при...
16.05 | 17:20
-
Българка ще лежи 6 години в затвора за продажба на бебе в Гърция
Наказанието му е наложено от Наказателен съд в Солун и ще бъде приведено в изпълнение в ...
16.05 | 17:00
Най-четени
-
Ако няма споразумение - и уикендът няма да има градски транспорт
И предупредиха, че се очаква масово търсене на работа от страна на водачите.
16.05 | 11:00
-
Служителите в метрото са готови да се включат в протеста
Според него исканията за по-високи заплати в сектора са справедливи. Той заяви, че до...
16.05 | 12:30
-
Бойко Борисов отправи остри критики към кмета на София Васил Терзиев във връзка с продължаващите протести
Той обвини Терзиев в бездействие и подчерта, че според него Столична община разполага с...
16.05 | 10:15
-
Румен Радев: Манипулациите, че предложеният от мен референдум е срещу еврото, са обида за интелекта на българите
Това коментира президентът
16.05 | 13:30