Планират разделянето на жп мрежата на три лота 02.12 | 15:50
Министърът на транспорта отхвърли твърденията, че печелившите линии са предназначени за частни превозвачи

Планираме разделянето на железопътната мрежа за превоз на пътници на три лота. Това заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на открита дискусия за предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт.
Стоянова припомни, че трите лота са планирани да бъдат: София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и всички останали. По думите ѝ това разделение няма да доведе до загуба на работни места в железопътния сектор, а идеята за лотовете е единствено да се повиши качеството на услугата.
Транспортният министър обясни, че продължителността на договора за всяка една обособена позиция е осем години, а ефективното изпълнение на договорите е планирано да започне от 2026 година.
Но от думите на Стоянова стана ясно, че тя няма политическа подкрепа за разделянето на железопътната мрежа на лотове, а се надява да срещне подкрепата на обществото.
Освен това Красимира Стоянова
отхвърли и твърденията, че печелившите железопътни линии са предназначени за частни превозвачи.
Тя посочи, че няма предназначаване на лотове и линии за когото и да било - БДЖ може да участва за всяка една линия.
По думите на Стоянова железопътният транспорт най-много се нуждае от подкрепата на държавата и добра политика.
Плановете за разделяне на железопътните линии в три лота могат да доведат до неефективност на държавната железница.
Това заяви президентът на Конфедерацията за независими синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров по време на откритата дискусия в Министерството на транспорта и съобщенията, предаде БТА.
"Ситуацията в БДЖ в момента е сходна на тази в "Български пощи",
заяви Димитров. "Има и второстепенни линии, които не са толкова привлекателни за пътниците. Те ще имат нужда от финансиране", обясни още той.
Синдикатите настояват, че е важно на пазара да има един водещ оператор на услугата, тъй като пазарът е малък. Според Димитров трябва да има редовно правителство, което да носи отговорност за тези решения.
Водещи
-
Димо Алексиев влиза в затвора за година и половина, реши съдът на първа инстанция
Ще си вземе шофьорската книжка малко след излизане от пандиза
30.07 | 21:00
-
Тол камерите заснеха кола със средна скорост 202 км/ч на АМ „Тракия”
Друга летя със 181 км/ч по „Европа”
30.07 | 20:13
Най-четени
-
Десислава Иванчева и нейната заместничка Биляна Петрова дадоха първо интервю след освобождаването си от затвора
Заплахи и притискания
30.07 | 10:59
-
Възпяха Десислава Иванчева в стихове
Тя е героиня във вдъхновената от Радой Ралин и Алеко книга "През Банкя до Харвард и назад" на...
30.07 | 15:00
-
Тази седмица влизат в сила ключови промени за движението по пътищата и за наказателната отговорност на шофьорите
Критики към новите мерки
30.07 | 09:59
-
Борисов: Имаше 4 години да се закупи някаква техника, ако е имало воля
Не е имало воля. Това заяви пред журналисти в парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов.
30.07 | 11:15