Всеки десети в градския транспорт пътува гратис 25.08 | 15:43
За седем месеца в София са глобени близо 50 хиляди нередовни пътници

Всеки десети пътува без билет в столичния градски транспорт, сочат данните от проучване за установяване размера на гратисните пътувания, проведено от "Център за градска мобилност”.
Според резултатите от анкетата - през 2010 г. гратисните пътувания са били 9,19 % от всички пътувания в градския транспорт. За сравнение през 2002 г. те са били 7,16 %, през 1997 г. – 12,3 %, а през 1994 г. – 6,37 %.
"За периода 1 януари – 31 юли 2011 г. са реализирани 44 229 броя билети за таксуване на нередовен пътник на стойност 442 290 лв. Издадени са 3037 наказателни постановления въз основа на актове за установяване на административно нарушение.
Сумите от издадените наказателни постановления се събират от НАП и "Център за градска мобилност” няма информация за реалните постъпления по тях”, заяви пред Агенция "Фокус” Николай Костов – управител на Центъра за градска мобилност.
Центърът осъществява контрол по редовността на пътниците със 172-ма контрольори. "Разработен е модел на контролната дейност, така че плътността на проверките да са еднакви по цялата мрежа на масовия градски транспорт.
Разработени са 10 контролни маршрута с часови графици в 4 варианта, така че по всяко време да бъде осъществяван контрол”, обясни Костов.
По думите му най-много гратисчии пътуват по автобусните крайградски маршрути -11,64%. В градските автобуси пътуват 9,90 % от всички нередовни пътници, а в трамваите – 8,55 %. Най-нисък е процентът на гратисните пътувания при тролейбусния транспорт – 7,72%.
Най-много гратисни пътувания в крайградските зони се осъществяват в часовете до обяд, а за останалите видове транспорт гратисът е по-висок в следобедните часове.
"В резултат на проучване, бяха определени и местата с най-голяма концентрация на гратисни пътувания - крайградските автобусни линии и някои квартали на столицата – "Красна поляна”, "Овча купел”, "Васил Левски”, "Христо Ботев” и др.
Управителят на "Центъра за градска мобилност” е на мнение, че увеличаването на глобата за нередовен пътник ще мотивира част от гратисчиите в столичния градски транспорт да се снабдяват с редовен превозен документ за пътуване.
172-ма контрольори осъществяват контрол по редовността на пътниците в столичния градски транспорт. От началото на годината са регистрирани 25 посегателства към контрольори и са образувани дознания в съответните полицейски управления.
По думите на Костов най-важните лични качества, които трябва да притежава добрият контрольор, са отговорност, комуникативност, инициативност, оперативност, умения за работа в екип и самостоятелно.
Изискванията за заемане на длъжността "контрольор по редовността на пътниците” са успешно преминат тест за психологическа пригодност на Института по психология към МВР, минимум средно образование и чисто съдебно и криминално досие.
Водещи
-
До 4 март догодина се удължава срокът за временна закрила на разселени лица от Украйна
Това реши кабинетът
19.02 | 18:15
-
Димитър Радев ще подпише искането за извънреден конвергентен доклад
Българската народна банка ще направи вноска в бюджета в размер на 800 млн. лв. за тази година
19.02 | 18:00
-
Мъск дава на света най-умния изкуствен интелект
Смятаме, че Grok 3 ще бъде най-доброто от всичко останало, представяно досега, каза той
19.02 | 17:30
Най-четени
-
Борисов: Ние сме готови като партия да дадем 10%, но в момента пенсионния модел е счупен
"Четири години нищо, нито една постъпка. Бизнесът и работещите хора трябва да си направят...
19.02 | 09:45
-
Отбелязваме 152 години от гибелта на Апостола на свободата Васил Левски
Безспорен исторически факт е, че Васил Левски приключва земния си път на 6 февруари 1873 г. по...
19.02 | 10:15
-
"Възраждане" ще гласува против предложения за тази година държавен бюджет
Това заяви депутатът Цончо Ганев в кулоарите на парламента
19.02 | 11:30