Във Великобритания искат забрана за рекламата на пластична хирургия 25.01 | 14:48

Идва ли краят на рекламите, които предлагат нереалистични резултати?

От iNews.bg

Всички реклами на козметична хирургия, промотиращи интервенции като увеличаване на гърдите и липосукция на корема, трябва да бъдат забранени, съобщиха водещи пластични хирурзи, цитирани от в. Guardian. Те предупреждават, че индустрията се е превърнала в неконтролируем "Див Запад".

Медиците са членове на Британската Асоциация на Пластичните и Естетичните Хирурзи (BAAPS), които разполагат с всички необходими разрешителни и оперират във водещите частни клиники на Острова.

Хирурзите изтъкват вредите, които биха могли да нанесат неквалифицираните лекари, практикуващи в различните частни клиники във Великобритания и по света, които не са стандартизирани и които се рекламират широко по медиите и по различните улични рекламни носители, като билбордове, табели и други.

"През последното десетилетие BAAPS работиха неуморно за да образоват обществеността за опасностите от различните агресивни марктетингови трикове, които не само опетняват репутацията на индустрията, но биха могли да застрашат здравето на пациентите", коментираха от Асоциацията.

"Борим се срещу срещу всички нереалистични очаквания, породени от "разкрасяващите" риалити формати, срещу кичозните награди, които предлагат конкурентите, срещу гаранциите за "пълна промяна на тялото" и обещанията, че животът на клиентите ще се промени коренно. Във Великобритания се предлагат промо ваучери, тип "2 в 1". Нещата стигнаха твърде далеч и е крайно време за промяна", допълват от там.

Според Guardian различните здравни организации вече са се заели с въпроса и са започнали инспекции.

Това далеч не е първата инициатива в световен мащаб, която се опитва да ограничи влиянието на различните реклами, които създават нереалистични очаквания у потребителите.

Преди време Националната рекламна дивизия на САЩ (NAD) беше взето решение за забраната на козметични реклами, чиито образи са минали през Photoshop или някаква друга дигитална обработка.

Решението бе провокирано от новата реклама на водещата марка декоративна козметика на Procter & Gamble (P&G) CoverGirl. Визията на рекламната им, промотираща спиралата NatureLuxe Mousse Mascara, представлява снимка на модел, чиито мигли са дигитално обработени и са направени да изглеждат нереално красиви и дълги.



Водещи