Твърде много текст объркал учениците на матурата 11.06 | 17:11

В математическите гимназии се учи, но при останалите буквеното изразяване почти не е застъпено в седми клас

От iNews.bg

Няма как дете, което е учи само в училище без СИП и ЗИП по математика, да реши нетипична задача. Изключително много текст и децата се объркват. Ние ги учим да пишат задачата с дадено, търси се и решение, а в този голям текст те се объркват и нямат представа какво да напишат. Така Ани Кюркчиева, директор на ПМГ и представител на Съюза на математиците за Кюстендил обяснява слабите резултати на матурата по математика.

Тя посочи, че на пръв поглед задачите в изпита по математика за седмокласниците са били нормални, но при прочита им и при подробното преглеждане се вижда, че в много от тях има прекалено много текст, а който обърква учениците.

"Има задачи, при които се използва един чертеж за няколко задачи, това също обърква децата. Все пак за теста те имаха на разположение 60 минути, за да решат 20 въпроса. Имаше обаче въпроси, които не бяха свързани с проверка само на едно знание, а напротив – на няколко знания. Задачите под номера 19 и 20 бяха тези, които затрудниха най-много учениците. В тези задачи имаше изключително много текст и подточки. В един момент сред учениците настъпваше объркване, какво са решили и какво не. Освен това се забеляза и друго, че и в двата модула имаше буквено изразяване”, заяви Кюркчиева.

Според нея, в математическите гимназии това се учи в отделни часове, но при останалите паралелки буквеното изразяване почти не е застъпено в седми клас.

Водещи

Най-четени