Деян Колев: Партиите не са спрели да търсят купуване на гласове 12.06 | 13:20

Според него кампанията "Глас за вас. Не го продавай" е достигнала до много хора

От iNews

"Избирателната активност наистина беше много ниска. Такава беше и на някои от предходните избори. Това е очевидна тенденция на национално ниво. Има я и в ромските квартали – тази умора от изборите, тази умора от това, че хората не виждат някаква реална алтернатива, не виждат кандидати, които поставят техните искания".

Това заяви пред БНР Деян Колев – председател на Центъра за междуетнически диалог и толерантност "Амалипе".

"Аз не съм сигурен, че политическите партии спряха да търсят купуване на гласове. Мисля, че търсене от страна на повечето партии продължава да има. Трябва да имаме предвид това, че далеч не всички роми продават гласа си. Средната класа – тези роми, които все пак не са в крайно маргинално положение, масово не продават гласа си. Това, че те все по-малко и по-малко гласуват, се дължи и на факта, че основните партии не включват роми на избираеми местаОбикновено в основните партии ромите са в дъното на кандидатските листи и се разчита преди всичко на това, че те ще играят с някакви преференции. Но когато човек е много назад в листата, преференциите имат значение на местните избори, но не и на националните. Това е една от причините на местни избори да има значително по-висока избирателна активност", обясни Колев в интервю за предаването "Хоризонт до обед".

Според него кампанията "Глас за вас. Не го продавай" е достигнала до много хора.

Водещи

Най-четени