5 000 души с "алкохолните очила" 15.11 | 16:10

Тази година "Алкохолът е лош шофьор” се проведе в шест града на страната

От Кремена Бедерева

Над 5 000 души се включиха в петото издание на социално-отговорната кампания "Алкохолът е лош шофьор”. С тях общият брой на директно участвалите в кампанията от самото й начало през 2008 г. до момента надхвърля 20 000, съобщава Север.бг.

Данните бяха представени по време на официално събитие в София, с което беше закрито петото издание на кампанията. Официален гост беше вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов, с чиято подкрепа се провежда кампанията.

Тестове с "алкохолни” очила в автомобил бяха включени като част от събитието на софийски паркинг. Нестандартните очила възпроизвеждат наличието на определени промили алкохол в кръвта, а тестването им в автомобил пресъздава напълно реална ситуация на пътя.

Днес столичани имаха възможност да изпробват очилата в автомобили, шофирани от пилотите Екатерина Стратиева и Петър Гьошев. Така в условия на пълна безопасност да разберат как съответното количество алкохол променя реакциите им и ги прави неспособни да шофират –те виждат размазано, губят реална представа за разстоянията и т.н. За да усетят рисковете от шофиране в нетрезво състояние във възможно най-голяма степен, бяха тествани пет вида "алкохолни” очила, които симулират наличието на различни промили – от 0,4 до 1,7.

Първите, които вчера се качиха в автомобил, за да тестват "алкохолните” очила бяха курсисти, които в момента се обучават за шофьори. Те бяха специално поканени да участват в събитието, тъй като начинаещите шофьори са много важна част от обществото, към която е насочена кампанията "Алкохолът е лош шофьор”.

За да направят образователния ефект от "алкохолните” очила достъпен до всички начинаещи шофьори, има предложение от организаторите на кампанията тестовете с тях да станат част от програма на курсовете за придобиване на шофьорска книжка. Тази идея вече има подкрепата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация”.

От следващата година ”алкохолните” очила ще бъдат показани в големите вериги автоучилища в страната съвместно със Съюза на преподавателите по автомото подготовка и с подкрепата на председателя на съюза.

За петте години, откакто се провежда, кампанията се превърна в най-голямата и утвърдена КСО платформа в областта на пътната безопасност. След като първото й издание беше отличено като най-добрата кампания за пътна безопасност за 2008 г. в България от тогава действащия комисар по транспорта на ЕС, "Алкохолът е лош шофьор” продължи да се развива, да разширява мащаба си, да се провежда във все повече градове, като увеличава и броя на участниците.

Тази година "Алкохолът е лош шофьор” се проведе в шест града на страната. Основен елемент в кампанията през 2012 г. бяха тестовете с т. нар. "алкохолни очила”, които се проведоха в София, Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен и Велико Търново.

Петото издание на "Алкохолът е лош шофьор” за 2012 г. се проведе с подкрепата на вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов, Посолството на Кралство Белгия в България, отдел Пътна полиция при Главна дирекция "Национална полиция”, СБА, ДОКППБДВП и корпоративни партньори. 

Водещи

Най-четени