БДЖ пуска парен локомотив от София до Банкя за 24 май 22.05 | 16:17
До 3-и юни включително, "Холдинг Български държавни железници” ЕАД ще предостави възможност за пътуване с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес

"Холдинг БДЖ” ЕАД пуска в движение четири влака с парен локомотив между София и Банкя, съобщиха от пресцентъра на БДЖ.
От 24-и май до 3-и юни включително, "Холдинг Български държавни железници” ЕАД ще предостави възможност за пътуване с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес към ретро подвижния състав. За тази цел ще бъдат пуснати в движение четири влака, които ще се движат между София и Банкя, към чиито композиции ще бъде включен парен локомотив от серия 01.23.
Влаковете ще пътуват в състав от пет второкласни пътнически вагона. Инициативата е организирана с цел да се популяризира историческото наследство на националния железопътен превозвач.
Първият влак от София до Банкя ще заминава от Централна гара София в 10:30 ч. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще тръгва от гара Банкя в 11:40 ч.
Вторият влак от София до Банкя ще потегля от Централна гара София в 15:10 ч. В обратната посока влакът ще заминава от гара Банкя в 16:00 ч.
Цената на билета за пътуване с атракционните влакове, които ще се движат между София и Банкя, ще бъде на стойност 2,50 лв. в едната посока и 5,00 лв. в двете посоки. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси на Централна гара София и от гара Банкя.
Парният локомотив от серия 01.23 е произведен в локомотивната фабрика SLM Winterthur, Швейцария през 1935 г. и е представител на най-масовата серия бързоходни локомотиви в историята на българските железници. През 1979 г. локомотив 01.23 (последната машина от локомотивите от серия 01) е определен за музеен локомотив и става един от експонатите от музейната колекция "Железопътно наследство”.
По случай 100-годишнината на ЖП тракция и депо София през 1988 г., 01.23 е възстановен като действащ музеен локомотив на БДЖ. На 20-и септември 1989 г. локомотивът обслужва влака "Ориент експрес” при преминаването му през България.
През 2003 г. локомотивът е възстановен отново за движение и към настоящия момент се използва за атракционни, юбилейни и туристически пътувания, както и за участия във филмови продукции.
Водещи
-
Красотата заля с 800% Пазарджик. Следва България
Да беше мор, да беше чума, а то - избори в предимно ромски секции
13.10 | 21:00
-
Каримански: Нетните инвестиции за последните няколко месеца не са положителни
Разходите в бюджета влизат в едно такова увеличаване, което може да се сравни с принципа на...
13.10 | 20:45
-
МП предлага: Солена глоба и затвор за незаконно изхвърляне на отпадъци
Ангажиментът за криминализирането беше публично оповестен от министър Георги Георгиев
13.10 | 20:15
Най-четени
-
Транспортният министър: Няма смисъл да лепим стикери по стъклата на колите. Край с това
По думите му след премахването на лепенките за винетки, сега идва ред и тези за технически...
13.10 | 12:45
-
След ужаса в Елените: Германски гражданин разкри основната причина за бедствието
След бедствието в черноморския курорт Елените собственици на апартаменти в хотел "Негреско" са...
13.10 | 09:30
-
Ракията и кръвното налягане – как влияе върху него?
Имайте предвид обаче, че коментираме консумацията на 30 гр. ракия, а не на 3 литра
13.10 | 12:15