В Габрово създават добра среда за 80 деца със специални нужди 19.07 | 12:30

Проектът е финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”

От Андриян Георгиев

Община Габрово е спечелила проект "Повече ЗаЕдно – Подпомагане обучението на деца и ученици със специални образователни потребности”, съобщават от общинската администрация.

Проектът е финансиран по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси”.  

Стойността на проекта възлиза на 370 525 лв. Срокът за изпълнение на проектните дейности е 24 месеца.

По проекта ще бъде изградена зала за психомоторно развитие в ПУ "Николай Палаузов” и сензорна стая в ЦДГ "Първи юни”. 

Партньори на инициативата са ЦДГ "Първи юни” и ПУ "Николай Палаузов”, Тракийски университет, Департаментът за информация и повишаване квалификацията на учителите (ДИПКУ) - Стара Загора, Сдружение "Равен старт – 2008”, Фондация "Грижа за деца с увреждания”. 

Целите на проекта са подпомагане образователния процес на деца и ученици със специални образователни потребности в Община Габрово чрез създаване и функциониране на подкрепяща среда, включваща: 

- повишаване на специализираната подготовка на учителите и специалистите с педагогически функции. Ще бъдат обучени общо 96 специални педагози, ресурсни учители, психолози, логопеди, рехабилитатори, учители от общообразователните училища и педагози от детските заведения;   

- повишаване специфичните умения и компетенциите и осигуряване на подкрепа и мотивация на родители на деца със специални образователни потребности. Това включва създаване на "Лаборатория за родители” за консултиране и подкрепа на семейството и подпомагане на възстановяването, социализацията и интеграция на детето със специални образователни потребности;   

- създаване на предпоставки за висококачествено интегрирано и включващо обучение посредством обособяване на ресурсни кабинети на територията на детските и учебни заведения и осигуряване на адекватни учебно-технически средства, дидактически материали, методическа литература и пособия за обучението на деца и ученици със специални образователни потребности;

- подпомагане процеса за промяна в обществените нагласи по отношение на приемане на различието и на необходимостта от интегрирано и включващо обучение. 

Водещи

Най-четени