Горещ телефон за българските работници в Израел 06.02 | 15:18

От март сънародниците ни ще могат да подават жалби

От Филипа Тодева

От март 2013 г. българските работници в Израел ще могат да подават жалби на горещ телефон.

Обаждания се приемат в периода 8-16 часа като извън този часови период ще се осъществява гласово записване, съобщиха от Министерството на труда и социалната политика.

Всяка жалба ще бъда разгледана индивидуално, каза днес в МТСП министърът на труда и социалната политика Тотю Младенов. Заедно с посланика на Израел Шаул Камиса Раз, той даде пресконференция за резултатите от Съвместния комитет за координация по Спогодбата между правителствата на България и Израел за посредничество и временна заетост на граждани на двете държави.

На събитието присъстваха заместник-министрите Зорница Русинова и Валентина Симеонова, изпълнителният директор на Агенцията по заетостта (АЗ) Камелия Лозанова, експерти от Службата за населението и миграцията към Министерството на вътрешните работи на Израел.

Израел ще предоставя периодична информация за българските работници, както и тримесечни поименни справки за тяхното местонахождение, информация за напусналите работници, постъпилите жалби и движението по тях.

Изпълнението на Спогодбата продължава. Документът помага както на българските работници, останали временно без работа, така и на бизнеса в Израел, подчерта министър Младенов.

По неговите думи тази година МТСП чрез АЗ ще ускори изпращането на още 1600 работници към настоящите 800. Целта е до първото полугодие на 2014 г. да се изпълни квотата от 3 500 строителни работници, наети за временна заетост в Израел.

За целта Агенцията по заетостта, с помощта на израелското посолство, ще организира информационни дни в София и Бургас. Ще бъдат поканени потенциални кандидати по Спогодбата, обясни изпълнителният директор на агенцията Камелия Лозанова. Тя постави фокус върху повишаването на информираността на заминаващите български работници за спазването на трудовото законодателство на Израел.

Спогодбата между правителствата на България и Израел за посредничество и временна заетост се изпълнява в много кратки срокове благодарение на доброто сътрудничество между двете държави, отбеляза на пресконференцията посланикът на Израел Шаул Камиса Раз.

Той отново подчерта, че всеки случай на жалба на български работник в Израел се разглежда индивидуално, за да се гарантират правата на работниците и да се предприемат необходимите мерки за елиминиране на всички форми на злоупотреба при изпълнението на Спогодбата, подписана на 20 декември 2011 г.

Водещи

Най-четени